شنبه 9 تير 1403

افزايش قيمت مواد غذايي در انگليس به بالا ترين ميزان در سه دهه گذشته

  تاريخ:بيست و سوم مرداد 1387 ساعت 10:12   |     کد : 4950   |     مشاهده: 211
به گزارش صنعت نیوز، قيمت مواد غذايي در انگليس به بالاترين حد خود در طي بيست و هشت سال گذشته رسيد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی صنعت نیوز، قيمت مواد غذايي در انگليس به بالاترين حد خود در طي بيست و هشت سال گذشته رسيد.

بانک انگليس پيش بيني کرد رشد اقتصادي در اين کشور در سال آينده يک درصد کاهش يابد. با کاهش رشد اقتصادي، نگراني حاصل از رکود اقتصادي در انگليس افزايش خواهد يافت و حتي احتمال ميرود ميزان تورم در طي ماههاي آينده تا پنج درصد افزايش يابد.

گزارش بانک انگليس در مورد افزايش نرخ تورم در حالي اعلام شد که قيمت مواد غذايي در اين کشور با سيزده و هفت درصد افزايش به بالاترين ميزان خود در طي سه دهه گذشته رسيد.

با کاهش رشد اقتصادي ، وزارت دارايي انگليس به سختي ميتواند طبق برنامه قوانين مالي ساليانه خود عمل کند و دولت انگليس قادر نخواهد بود براي تامين هزينه هاي عمومي برنامه هاي کلان اقتصادي و رفع مشکلاتي از قييل مسکن برنامه ريزي کند.

به نوشته اين روزنامه ، يکي از دلايل عمده رشد تورم ، افزايش قيمت مواد غذايي و سوخت عنوان شده است ، اگر چه کارشناسان اقتصادي معتقدند بدون در نظر گرفتن مواد غذايي نيز روند روبه رشد تورم نگران کننده است.

بسياري از کارشناسان معتقدند تا قبل از کاهش اخير قيمت محصولات نفتي تا اوايل سال آينده، پيش بيني مي شود رشد تورم تا پنچ و پنج درصد نيز افزايش يابد و کاهش نرخ تورم به دو درصد که دولت انگليس در نظر گرفته است ممکن است بيش از يک سال به طول انجامد.

 

http://sanatnews.ir/News/1/4950
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است