شنبه 9 تير 1403

نبود تمرکزدر مدیریت فرودگاهها ؛ یک عامل تاخیر پروازها

  تاريخ:بيست و دوم مرداد 1387 ساعت 12:43   |     کد : 4883   |     مشاهده: 209
به گزارش صنعت نیوز، رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: نبود تمرکز در مدیریت فرودگاههای کشور یکی از عوامل تاخیر و ابطال پروازها است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی صنعت نیوز، رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: نبود تمرکز در مدیریت فرودگاههای کشور یکی از عوامل تاخیر و ابطال پروازها است. 

علی اکبر آقایی در باره لغو مکرر پروازهای شرکت هواپیمایی ایر تور مشهد گفت: ممکن است لغو یکی دو پرواز برای یک شرکت هواپیمایی به علت نقص فنی پیش بیاید اما اینکه در یک هفته بیش از10 پرواز ابطال شود ، نشان از ضعف مدیریتی است .

وی افزود: لغو پروازها با این شرایط بیش از انکه مشکل سخت افزاری یک شرکت هواپیمایی باشد نشان از ضعف مدیریتی است به ویژه آن که بعد از لغو پرواز ، خدمات مناسبی به مسافران آن پرواز ارائه نشود.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرار است تحولاتی در مدیریت اجرایی راه و ترابری برای ارائه خدمت به مردم صورت بگیرد گفت : آقای بهبهانی وزیر راه و ترابری هنگامی که می خواست از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد بگیرد ، برنامه هایی به مجلس ارائه کرد که مجلس براساس آن به وی رای اعتماد داد و اکنون که به عنوان وزیر انتخاب شده است ، انتظار می رود با عوامل ناهماهنگ سیستم اجرایی و مدیریتی بویژه در بخش حمل و نقل هوایی برخورد جدی صورت بگیرد .

وی افزود: بخشی از مشکلات به ضعف مدیریتی فرودگاه های کشوری برمی گردد و برنامه ریزی و مدیریتی واحد در سازمان هواپیمایی کشور وجود ندارد و سالهاست نتوانسته ایم این ضعف ها را برطرف کنیم.

آقایی گفت:رییس سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان معاون وزیر راه و ترابری باید بر شرکت های هواپیمایی و شرکت فرودگاههای کشور یا عواملی که داخل این فرودگاهها خدمات ارائه می دهند ، اعمال حاکمیت و مدیریت متمرکزی داشته باشد درحالی که اکنون هیچ سنخیتی بین شرح وظایف عوامل موجود با ریاست فرودگاه وجود ندارد .

وی به نقش مجلس شورای اسلامی در رفع مشکلات پروازهای هواپیمایی کشور اشاره کرد و افزود : برخی شرکت های هواپیمایی عمده مشکلات خود را در ابطال یا تاخیر پروازها ، اشکالاتی در تامین ناوگان هوایی اعلام می کنند در حالی که امکان تامین ناوگان هوایی به آن سختی هم نیست و برخی کشورها التماس می کنند که نه تنها به صورت ملکی بلکه به صورت اجاره ای خدمات داخلی در اختیار ما قرار دهند.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت : وزیر راه و ترابری براساس برنامه هایی که به مجلس ارائه کرده است باید در مدیریت این سیستم مطابق برنامه های اعلام شده عمل کند .

وی افزود: ممکن است نارسایی های قانونی نیز در اعمال مدیریت ها داشته باشیم که دولت باید کار کارشناسی انجام و راه حل های لازم را با بخشنامه و دستور العمل ارائه دهد .

آقایی گفت: مجلس شورای اسلامی هیچ مشکلی برای تامین اعتبار ارزی به منظور تامین ناوگان و اعتبارات مربوط ندارد و حتی شرکت های هواپیمایی نتوانستند تمام 600 میلیون دلار اعتبار خرید ناوگان و تامین قطعات را که سال 85 در نظر گرفته شده بود، در فرجه لازم جذب کنند .

وی افزود: مجلس آمادگی دارد ارز لازم را برای تامین ناوگان هواپیمایی کشور تامین کند تا مشکل اجرایی در این زمینه پیش نیاید .

رییس کمیسیون عمران مجلس گفت : مجلس دغدغه های مردم را به عنوان یک واقعیت منعکس می کند و یک وزیر وقتی برنامه های خود را به مجلس ارائه و مجلس به وی رای اعتماد می دهد به منزله چک سفید امضای مجلس به آن دستگاه نیست بلکه مجلس به صورت جدی و بدون اغماض بر آن دستگاه نظارت می کند .

http://sanatnews.ir/News/1/4883
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است