شنبه 9 تير 1403
میرکاظمی:

ضرورت ایجاد توازن تجاری با کشورها

  تاريخ:بيست و دوم مرداد 1387 ساعت 12:41   |     کد : 4882   |     مشاهده: 221
به گزارش صنعت نیوز، وزیر بازرگانی گفت:دردولت نهم موافقتنامه تجارت ترجیحی با کشورهای سوریه، ترکیه، اندونزی، ازبکستان، قرقیزستان، کوبا، صربستان، بوسنی و هرزگوین، لهستان، تاجیکستان و تنظیم موافقت نامه تجارت آزاد با کشورهای ارمنستان و ونزوئلا. تهیه و تنظیم شده است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی صنعت نیوز، وزیر بازرگانی گفت:دردولت نهم موافقتنامه تجارت ترجیحی با کشورهای سوریه، ترکیه، اندونزی، ازبکستان، قرقیزستان، کوبا، صربستان، بوسنی و هرزگوین، لهستان، تاجیکستان و تنظیم موافقت نامه تجارت آزاد با کشورهای ارمنستان و ونزوئلا. تهیه و تنظیم شده است.

سید مسعود میرکاظمی در جمع خبرنگاران افزود: امضای موافقت نامه تجارت ترجیحی با کشورهای تونس، پاکستان، سریلانکا، کره جنوبی و کوبا - تهیه و تنظیم یادداشت ها و تفاهم نامه های تجاری با کشورهای اردن، لیبی، بلغارستان، ترکمنستان، کوبا و ونزوئلا - و امضای یادداشت تفاهم و همکاری تجاری با کشورهای کنیا، لیبی، تونس، سوریه، عراق، قطر، اتیوپی، ساحل عاج، سودان، نیجریه، بحرین، آفریقای جنوبی، زیمباوه، روسیه، ونزوئلا، ترکمنستان، آذربایجانف اوکراین، ازبکستان، قرقیزستان، جمهوری بلاروس و ارمنستان از عملکردهای دولت نهم در حوزه بازرگانی است.

میرکاظمی برگزاری اجلاسهای کمیسیون مشترک با کشورهای قطر، آفریقای جنوبی، سوریه، کنیا، اتیوپی، زیمبابوه، لیبی،‌عراق، بحرین، عربستان سعودی، ساحل عاج، تونس، پاکستان، کره جنوبی، سریلانکا، مالزی، ترکیه، چین، بلاروس، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، اندونزی و مشارکت در اجلاسهای قزاقستان، ترکمنستان، بلغارستان، ونزوئلا، کوبا و روسیه را هم از تلاش های دولت برای رسیدن به توازن تجاری ذکر کرد.

وزیر بازرگانی گفت: تاکنون همایش های فرصتهای تجاری بین ایران و کشورهای بلاروس، قرقیزستان، قزاقستان، ازبکستان، مالزی و منطقه آمریکای لاتین برگزار شده است و مدیریت و اعزام هیئت های تجاری بخش خصوصی به کشورهای هدف هم در دستور کار است.

میرکاظمی گفت : صدور مجوز و مبادله هیئت های تجاری شامل 12 مورد در سازمان توسعه تجارت و 18 مورد در سازمانهای بازرگانی استانها - انتخاب و اعزام رایزن های بازرگانی از جمله صدور مجوز برای چهار هیئت اعزامی به کشورهای هند، کرواسی، زیمباوه، ماداگاسکار، کوبا و ونزوئلا - حضور موثر در سازمانها و مجامع بین المللی و منطقه ای از جمله سازمان کنفرانس اسلامی (OIC) سازمان همکاری اقتصادی (ECO) گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه (D8) اتحادیه همکاری های منطقه ای کشورهای حاشیه اقیانوس هند (IOR - ARC) کنفرانس توسعه و تجارت ملل متحد (UNCTAD) نظام عمومی ترجیحات تجاری بین کشورهای در حال توسعه (GSTP) و سایر سازمانهای بین المللی هم از مواردی است که کشور را در رسیدن به توازن تجاری کمک می کند.

میرکاکظمی تشکیل پرونده بررسی و صدور مجوز بیش از 290 مورد نمایشگاه داخلی و خارجی- ایجاد دفتر نمایندگی تجاری در پاکستان و در شهر کراچی و انجام اقدامات در مورد تاسیس دفتر نمایندگی در گرجستان، عراق (موصل و بصره) عمان و - راه اندازی مراکز تجاری دبی و واگذاری عملیات اجرایی آن در بخش خصوصی را از دستاوردهای دولت نهم ذکر کرد.

وزیر بازرگانی گفت : مدیریت و راهبری امور رایزنان بازرگانی در کشورهای کویت، قزاقستان، ازبکستان، عراق، روسیه،‌عربستان، پاکستان، امارات، هندوستان، الجزایر، افغانستان، ترکیه، اتریش - پیگیری تاسیس مراکز تجاری در کشورهای ارمنستان، تاجیکستان و روسیه - تمهیدات تامین دو دفتر تجاری در منطقه شمال و جنوب عراق و - مکاتبات و مذاکره جهت خرید و یا اجاره دفتر در افغانستان در کنار زمینه سازی اعزام رایزنان بازرگانی به 38 کشور هدف بازرگانی خارجی از بخشی از تلاش ها دولت درجهت رسیدن به توازن تجاری است که با قدرت و جدیت ادامه خواهد داشت. 

http://sanatnews.ir/News/1/4882
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است