شنبه 9 تير 1403

اولويت هاي اجرايي گمرک ايران در دوره جديد اعلام شد

  تاريخ:بيست و دوم مرداد 1387 ساعت 10:38   |     کد : 4849   |     مشاهده: 187
به گزارش صنعت نیوز، رئيس کل گمرک جمهوري اسلامي ايران گفت : کارگروه تحول در گمرک تعيين شده است که به صورت مستمر و جدي امور مربوط به طراحي تفصيلي را پيگيري و نتيجه اقدامات را در جلسات هفتگي کارگروه تحولات اقتصادي ارائه مي کنند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی صنعت نیوز، رئيس کل گمرک جمهوري اسلامي ايران گفت : کارگروه تحول در گمرک تعيين شده است که به صورت مستمر و جدي امور مربوط به طراحي تفصيلي را پيگيري و نتيجه اقدامات را در جلسات هفتگي کارگروه تحولات اقتصادي ارائه مي کنند.

اردشير محمدي در جمع خبرنگاران افزود : همزمان با مرحله دوم کار اجرايي برخي از پروژه هاي تحول از جمله در حوزه ارزش گذاري کالا ها و احياي دواير ارزش آغاز شده است.

وي گفت : با اتمام مرحله دوم که پيش بيني مي شود حدود 3 ماه به طول انجامد همه پروژه ها به صورت جدي وارد مرحله اجرا مي شود و اميد است با اجراي دقيق و بموقع آنها شاهد تحولات زيادي در گمرک باشيم.

محمدي گفت : با اتمام مرحله دوم يعني نهايي شدن طراحي تفصيلي پروژه ها اطلاع رساني بيشتر و جامع تري از برنامه هاي هاي تحول گمرک صورت خواهد پذيرفت.

رئيس کل گمرک ايران با بيان اينکه زنگ تحول در گمرک به صدا در آمده است، گفت : اعتماد و احترام در کنار تسهيل و روان سازي عمليات گمرک مورد توجه است .

محمدي کمبود نيروي انساني در برخي از گمرکات کشور را ياداور شد و گفت : گمرک براي توسعه اقتصاد ملي بايد با تمام امکانات و ظرفيت خود تلاش کند و سلامت اداري و سطح آموزش کارکنان خود را افزايش دهد تا بتواند به درستي حقوق دولت را وصول کند.

وي ارائه تسهيلات و ايجاد امنيت و کنترل را دو هدف گمرک اعلام کرد و گفت : بايد با ساماندهي بهتر کارها ، هم فرايند تجارت اسان شود و هم اينکه با قاچاق کالا مبارزه قاطع انجام شود که در ان صورت هزينه تمام شده کالاهاي وارداتي کاهش مي يابد.

محمدي تاکيد کرد : ايجاد گمرک توانا، کارآمد و هوشمند با حمايت دولت و مسئولان و همکاري رسانه هاي گروهي امکان پذير است.

وي از تلاش براي راه اندازي گمرک مجازي و الکترونيک خبر داد و گفت : کارگروه اصلاح امور گمرکي در گمرک کار خود را آغاز کرده است.

محمدي گفت: گمرک به عنوان مهمترين حلقه تجارت خارجي و سازمان ناظر در زنجيره تجارت پيش از اين تنها در بعد دريافت حقوق ورودي از کالاهاي وارداتي و ارائه تسهيلات و خدمات لازم به خدمت گيرندگان ضمن اعمال دقيق قوانين و مقررات گمرکي نقش داشته و مورد توجه سازمان ها و مؤسسات بين المللي بوده است.

رئيس کل گمرک ايران افزود : اما اکنون علاوه بر وظايف هميشگي ، نظارت بر صحت ، سلامت و بهداشت کالاهاي وارداتي و امنيت اين کالاها نيز بايد در دستور کار قرار گيرد.

وي گفت: اين امر مستلزم ان است که گمرک با امکانات و ابزارهاي لازم و بهره گيري از شيوه هاي نوين الکترونيک بتواند در انجام وظايف و مسئوليت هاي محوله موفق عمل کند.

محمدي تاکيد کرد : توانمندسازي گمرک باعث خواهد شد که جامعه در برابر ورود کالاها و مواد زيان آور و خطرناک و پرتوزا ، محصولات فرهنگي خلاف شئون ، کالاهاي غيربهداشتي و مخرب محيط زيست مصون بماند.

وي تجهيز گمرک به وسايل پيشرفته و نوين ارتباطي و اطلاعاتي و بکارگيري ابزار مکانيزه را براي انجام مطلوب رويه هاي گمرکي از جمله مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر مهم دانست که بخشي از وظايف سازماني گمرک محسوب مي شود.

رئيس کل گمرک ايران گفت : مبارزه با جرائم سازمان يافته فراملي ، تروريسم و پول شويي ؛ سلامت اقتصاد و تجارت قانونمند را آسان تر خواهد کرد.

وي افزود: سرعت بخشيدن به امور تجاري و انجام سريع تشريفات مربوط به تمامي رويه هاي گمرکي با در نظر گرفتن دو هدف مهم ـ ارائه خدمات لازم به خدمت گيرندگان که به شکل قانونمند به کار تجارت مي پردازند و ـ برخورد قانوني با برخي افراد سوء استفاده گر که با شيوه هاي غيرقانوني قصد تضييع حقوق دولت ، واردات کالا در پوشش قاچاق و کالاهاي غيربهداشتي و از مبادي غيرمجاز دارند، از بارزترين شيوه هاي گمرک در جهت تسهيل تشريفات گمرکي و ارائه خدمات و تسهيلات به مراجعه کنندگان است.

http://sanatnews.ir/News/1/4849
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است