شنبه 9 تير 1403

اقتصاد، نگراني اصلي مردم آمريکا در انتخابات آينده

  تاريخ:بيست و دوم مرداد 1387 ساعت 09:56   |     کد : 4835   |     مشاهده: 205
به گزارش صنعت نیوز، ‌از واشنگتن نوشت در آستانه انتخابات رياست جمهوري امريکا اقتصاد امريکا به نگراني شماره يک خانواده هاي امريکايي تبديل شده است و اين مسئله بدون شک نقش تعيين کننده اي در تصميمهاي مقامات امريکايي در زمينه مالي و بودجه تا نوامبر سال اينده ايفا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی صنعت نیوز، ‌از واشنگتن نوشت در آستانه انتخابات رياست جمهوري امريکا اقتصاد امريکا به نگراني شماره يک خانواده هاي امريکايي تبديل شده است و اين مسئله بدون شک نقش تعيين کننده اي در تصميمهاي مقامات امريکايي در زمينه مالي و بودجه تا نوامبر سال اينده ايفا خواهد کرد.

بر اساس اين گزارش؛‌ مسئولان دو حزب دموکرات و جمهوري خواه امريکا هنوز شکست جرج بوش پدر را در سال هزار و نهصد و نود و دو فراموش نکرده اند و به خوبي بر اين واقعيت واقف هستند که يک اقتصاد ضعيف مي تواند در نهايت به ضرر حزبي تمام شود که دوره رياست جمهوري اش در حال اتمام است.

الن رينولدز از مسئولان مرکز محافظه کار موسسه کاتو Cato Institute،‌ زمانيکه صحبت انتخابات و راي دادن به ميان مي ايد اين نرخ بيکاري يا برابري ارزها نيست که در نظر شهروندان اهميت پيدا مي کند بلکه شرايط بازار بورس و ميزان درامد واقعي صرفنظر از ماليات است که بر اساس ان شهروندان امريکايي نامزد مورد تائيد خود را در انتخابات مشخص مي کنند و به او راي مي دهند.

اين کارشناس امريکايي خاطر نشان کرد بازار سهام امريکا به تازگي رونق نسبي خود را از سر گرفته است و اين يک امتياز براي حزب حاکم در اين کشور به شمار مي رود اما در اوضاع کنوني ضعف عمومي اقتصاد امريکا در مجموع شرايط را به نفع حزب دموکرات رقم مي زند.

همان گونه که پيش بيني مي شد نامزدهاي دو حزب دموکرات و جمهوري خواه امريکا مسائل اقتصادي را در مرکز برنامه ها و اولويتهاي خود قرار داده اند. باراک اوباما نامزد حزب دموکرات امريکا تاکيد کرده است که در صورت پيروزي در انتخابات رياست جمهوري يک طرح تسريع رشد اقتصادي تهيه و اجرا خواهد کرد. جان مک کين رقيب اوباما در حزب جمهوري خواه نيز اعلام کرده است در صورت راهيابي به کاخ سفيد براي کاهش مالياتها و کاستن از فشارهاي اقتصادي شهروندان امريکايي تلاش خواهد کرد.

در شرايط کنوني شهروندان امريکايي نسبت به اقتصاد کشورشان بسيار بدبين هستند. نتايج يک نظرسنجي که اواخر ژوئيه توسط موسسه پيو صورت گرفت نشان داد که پنجاه و چهار درصد از مردم امريکا بر اين عقيده هستند که اقتصاد کشورشان يک دوره رکود را سپري مي کند.

در اين شرايط حساس بانک مرکزي امريکا با احتياط بسيار زياد عمل مي کند و به گونه اي

رفتار مي کند که اين تصور براي امريکائيها پيش نيايد که از يکي از دو نامزد جمهوري خواه يا دموکرات حمايت مي کند.

بن برنانک رئيس بانک مرکزي امريکا که يک جمهوري خواه ميانه رو است و با حکم جرج بوش فعاليت خود را در اين سمت اغاز کرده است تلاش مي کند تا در اين شرايط از خود استقلال راي و موضع نشان دهد. وي براي اينکه نشان دهد از حزب جمهوري خواه حمايت نمي کند تصميم گرفت اواخر ژوئيه با باراک اوباما نامزد سياه پوست حزب دموکرات ديدار کند.

http://sanatnews.ir/News/1/4835
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است