شنبه 9 تير 1403

رفع مشکلات آموزش وپرورش؛ دغدغه مسئولان

  تاريخ:بيست و يکم مرداد 1387 ساعت 11:27   |     کد : 4756   |     مشاهده: 205
به گزارش صنعت نیوز، رئیس مجلس شورای اسلامی در بیست و پنجمین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور تأکید کرد: دغدغه همه مسئولان نظام، آموزش و پرورش و مسائل و مشکلات آن است و برطرف کردن این مشکلات به سازماندهی جدید، راه حل های نو و طرح نقشه راه نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی صنعت نیوز، رئیس مجلس شورای اسلامی در بیست و پنجمین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور تأکید کرد: دغدغه همه مسئولان نظام، آموزش و پرورش و مسائل و مشکلات آن است و برطرف کردن این مشکلات به سازماندهی جدید، راه حل های نو و طرح نقشه راه نیاز دارد.

علی لاریجانی نگاه نظام جمهوری اسلامی را به آموزش و پرورش، راهبردی خواند و با اشاره به پیشرفت ها و خدمات ارزنده ای که برای تحول نظام آموزش و پرورش پس از پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفته است، گفت: تربیت انسان های بصیر در جامعه ای اعتقادی، از وظایف مهم و اصلی آموزش و پرورش است.

وی توجه به آموزش و پرورش را امری ضروری دانست و با اشاره به وجود نیروهای فرهیخته و کارشناس در درون آموزش و پرورش افزود: باید در همه وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی به ویژه آموزش و پرورش، ثبات مدیریت وجود داشته و رفتار دولت مبتنی بر عقل باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نوع رفتار دولت در آموزش و پرورش در تربیت نسل ها تأثیر دارد و اگر یک عمل دولت یا مجلس از نظر عقلانی برای جامعه قابل قبول نباشد، مشروعیت ندارد.

لاریجانی افزود: مشروعیت حکومت ها فقط در شکل و ساختار آنها نیست بلکه تک تک عمل های حکومت هم باید جنبه عقلانی و پذیرش داشته باشد و نباید هر گاه کسی در این زمینه کم می آورد خدا و پیامبر را شریک کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه والای نظام جمهوری اسلامی و حرکت بالنده آن در منطقه گفت: در نتیجه مجاهدت ها و تلاش های آموزشی و فرهنگی، جمهوری اسلامی ایران به قدرت انکارناپذیری تبدیل شده است به گونه ای که اگر زمانی سیاست امریکا انکار ایران بود، امروز دیگر نمی تواند چنین حرف هایی بزند.

لاریجانی تصریح کرد: اکنون امریکا درشت گویی می کند که این امر نیز از سر قدرت نیست بلکه ناشی از عجز و ناتوانی آن است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در مرحله گذار هستیم و از سنگلاخ ها عبور کرده ایم، گفت: از مرحله گذار باید با دقت و هوشمندی عبور کرد و در برابر دو خطر ایجاد تردید در اراده ملت و همچنین استفاده نکردن از همه ظرفیت های مناسب برای عبور کم هزینه، هوشیار بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت وحدت ملی در شرایط کنونی افزود: من معتقد نیستم که به عنوان وحدت ملی، خفقان ایجاد کنیم، بلکه وحدت ملی از درون اکثریت در می آید.

وی گفت: باید بدانیم مسائل ملی چیست و از آن حمایت کنیم و حذف و طرد نکنیم؛ زمینه استفاده از مدیران باید خیلی وسیع تر از وضع موجود باشد.

http://sanatnews.ir/News/1/4756
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است