شنبه 9 تير 1403

بیمه اختیاری اصلاح شد

  تاريخ:بيستم مرداد 1387 ساعت 12:40   |     کد : 4701   |     مشاهده: 217
به گزارش صنعت نیوز، متقاضیان بیمه های اختیاری ، فارغ از محل و شعبه دریافت کننده حق بیمه قبلی، حق مراجعه به هر یک از شعب تامین اجتماعی را دارند و این شعب موظف اند، با اخذ درخواست آنان ،‌در اسرع وقت به انعقاد قرارداد با این افراد اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی صنعت نیوز، متقاضیان بیمه های اختیاری ، فارغ از محل و شعبه دریافت کننده حق بیمه قبلی، حق مراجعه به هر یک از شعب تامین اجتماعی را دارند و این شعب موظف اند، با اخذ درخواست آنان ،‌در اسرع وقت به انعقاد قرارداد با این افراد اقدام کنند.

حوزه فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی ، با صدور متممی بر بخشنامه قبلی صادره درباره بیمه های اختیاری و با توجه به سؤالات مکرر در باره چگونگی تحت پوشش قرار گرفتن افراد در این نوع بیمه و رفع ابهامات در این باره و نیز ایجاد وحدت در سطح واحدهای اجرائی تأمین اجتماعی امکان فوق را فراهم کرده است.

همچنین بر اساس این بخشنامه ، برای احراز حداقل سی (30) روز سابقه پرداخت حق بیمه (جهت بیمه اختیاری) استفاده از طرق مختلف در دستور کار واحدهای اجرائی این سازمان قرار گرفته است. به همین منظور در دست داشتن دفترچه خدمات درمانی صادره برای سنوات قبلی از طرف سازمان تأمین اجتماعی به اعتبار اشتغال در کارگاههای مشمول و به طبع آن شمول قانون تأمین اجتماعی در سنوات گذشته ، یکی از راههای اثبات سابقه تلقی می شود.

در بخشنامه اجرا تأکید شده است واحدهای اجرائی این سازمان بلافاصله پس از انعقاد قرارداد بیمه اختیاری به جمع آوری سوابق پرداخت حق بیمه متقاضیان اقدام کنند.

بر اساس بخشنامه جدید ، با توجه به قانون اصلاح تبصره ماده 14 قانون کار و قانون استفساریه آن مبنی بر پذیرش مدت خدمت نظام وظیفه مشمولان قانون تأمین اجتماعی به عنوان سابقه خدمتی ، هر یک از متقاضیان با ارائه کارت پایان خدمت در هر یک از شعب تأمین اجتماعی مجاز خواهد بود در صورت تمایل با ارائه درخواست و انعقاد قرارداد بیمه اختیاری با رعایت دیگر ضوابط تعیین شده تحت پوشش مقررات این سازمان قرار گیرند.

قبول درخواست احتساب سوابق مدت خدمت نظام وظیفه مفید در نزد سازمان تأمین اجتماعی ، مطابق عبارت ذیل تبصره اصلاحی ماده (14) قانون کار و ماده (3) آئین نامه اجرایی قانون مذکور مصوب جلسه8 تیر 84 هیئت وزیران ، منوط به دارشتن حداقل 2 سال سابقه بیمه پردازی و رعایت ضوابط مورد نظر مقدور خواهد بود.

http://sanatnews.ir/News/1/4701
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است