يک شنبه 8 مهر 1403

یادداشت تفاهم ایران واکوادور

  تاريخ:بيستم مرداد 1387 ساعت 09:44   |     کد : 4660   |     مشاهده: 229
به گزارش صنعت نیوز، ایران و اکوادور ، یادداشت تفاهم همکاریهای کشاورزی امضا کردند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی صنعت نیوز، ایران و اکوادور ، یادداشت تفاهم همکاریهای کشاورزی امضا کردند.

در این یادداشت تفاهم که به امضای محمدرضا اسکندری ، وزیر جهاد کشاورزی ایران ، و والتر پاودا ریکائورته ، وزیر کشاورزی اکوادور ، رسید دو طرف بر تبادل فهرست کالاهای تولیدی کشاورزی ، همکاری فنی و مهندسی ، زهکشی و انتقال فناوری ، تبادل تجربیات در زمینه بهداشت دام به ویژه واکسن های دامی و ایجاد تسهیلات و امکانات در دو کشور درخصوص مقررات تعرفه ای مبادلات تجاری توافق کردند.

براساس این گزارش، این یادداشت تفاهم در 18 ماده تنظیم شده است و در بخشی از آن طرف ایرانی بخش خصوصی است که مطالعات امکان سنجی برای توسعه دامپروی ، احداث صنایع تبدیلی تولیدات دام و طیور به ویژه صنایع لبنی ، راه اندازی دامداری ها و مرغداریها صنعتی بزرگ و راه اندازی کارخانجات صنایع لبنی ، ساخت سیلوی ذخیره غلات، کشتارگاه صنعتی و بنادر صیادی در اکوادور را عهده دار شده است.

اسکندری ، وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران ، در مراسم امضاء این یادداشت تفاهم با اشاره به اینکه این نخستین تفاهم نامه بین ایران و اکوادور است ، گفت : با تشکیل کارگروه های مختلف فنی و تجاری برای پیگیری موضوعات، این یادداشت تفاهم اجرایی خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی حجم مبادلات تجاری دو کشور را 20 میلیون دلار بیان کرد که 16 میلیون دلار آن محصولاتی بوده که از ایران به اکوادور صادر شده است .

وی ابراز امیدواری کرد با تاسیس سفارت خانه جمهوری اسلامی ایران در اکوادور میزان مبادلات تجاری دو کشور افزایش یابد.

 

   

http://sanatnews.ir/News/1/4660
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است