دو شنبه 11 تير 1403

آغاز ساماندهي شبکه توزيع و پخش کالا در کشور با ايران کد

  تاريخ:هفدهم مرداد 1387 ساعت 10:55   |     کد : 4468   |     مشاهده: 197
به گزارش صنعت نیوز، به منظور اجراي طرح تحول اقتصادي دولت، ساماندهي شبکه توزيع و پخش کالا در کشور با استفاده از نظام ملي شماره گذاري کالا و خدمات - ايران کد - به زودي آغاز مي شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی صنعت نیوز، به منظور اجراي طرح تحول اقتصادي دولت، ساماندهي شبکه توزيع و پخش کالا در کشور با استفاده از نظام ملي شماره گذاري کالا و خدمات - ايران کد - به زودي آغاز مي شود.

احمد غلامزاده مدير عامل مرکز ملي شماره گذاري کالا و خدمات ايران در مصاحبه با خبرنگار ما با اعلام اين مطلب افزود: با اين اقدام همه عوامل توزيع ساماندهي شده است و کالايي که ايران کد نداشته باشد، کالاي بدون هويت و شناسنامه محسوب مي شود و در اختيار واحدهاي توزيع قرار نخواهد گرفت.

وي گفت:‌ در بخش نخست، کارشناسنامه دار کردن از کالاهايي آغاز مي شود که تاثير بسياري در زندگي مردم دارد و جزو کالاهاي حساس ازجمله مواد غذايي ، لبني، دارو و محصولات بهداشتي و آرايشي هستند.

وي افزود: مشکلي که هم اکنون براي ساماندهي بازار کالا در کشور با آن مواجهيم نبود اطلاعات صحيح، به روز ، استاندارد شده و قابل تکيه است به همين علت هم اکنون نمي دانيم چقدر کالا در کشور توليد و توزيع مي شود ، ميزان نياز چقدر است و به ويژه عوامل توزيع کدامند و کالا از چه راههايي در اختيار مردم قرار گرفته است و آيا اين راهها از صلاحيت لازم برخوردارند يا اينکه نيستند .

غلامزاده تصريح کرد: اين اطلاعات هم اکنون نياز بسيار حياتي براي ساماندهي شبکه توزيع و پخش کالاست که تهيه آن به ايران کد محول شده است.

مديرعامل مرکز ملي شماره گذاري کالا و خدمات ايران با بيان اينکه هم اکنون 3 هزار شرکت توليدي با 80 هزار قلم کالا به عضويت ايران کد در آمده و شناسنامه ملي کالا دريافت کرده اند، افزود: طبق برنامه موجود تا يکسال آينده مراجع توليدي و توزيعي دارنده ايران کد بايد به 100 هزار عضو و 3 ميليون قلم کالا برسد که دولت و وزارت بازرگاني در تحقق اين هدف جدي هستند زيرا به طور مستقيم به اصلاح نظام توزيع و کنترل قيمتها، حفظ حقوق مصرف کننده و شفافيت بازار منجر مي شود.

غلامزاده همچنين ازآغاز پيوستن صنايع فولاد و خودروسازها به ايران کد خبر داد و گفت:‌ در بخش فولاد مجتمع فولاد مبارکه و در بخش خودرو گروه خودروسازي بهمن و زامياد به ايران کد پيوسته اند و فرآيند پيوستن ديگر کارخانجات نيز آغاز شده است.

وي از برگزاري دومين همايش سراسري "ايران کد" در 20 مرداد خبرداد و اظهار داشت: در اين همايش که با حضور وزير بازرگاني ، نمايندگان مجلس و اعضاي برگزيده خانواده توليدي، توزيعي کشور در مرکز همايش هاي صدا و سيما برگزار مي شود، آخرين تحولات و دستاوردهاي نظام ملي شماره گذاري کالا و خدمات و برنامه هاي آينده آن عرضه و نقد و بررسي مي شود.

وي افزود: با توجه به اينکه آيين نامه قانوني هيئت وزيران فرصت پيوستن همه عناصر توليدي و توزيعي کشور به ايران کد را تا پايان سال آينده تعيين کرده است و پس از آن محدوديت هاي قانوني براي توليد و توزيع کالا اعمال خواهد شد، اين همايش در تلاش است تا اطلاعات لازم را در اختيار خانواده اقتصادي کشور قرار دهد تا در مهلت قانوني به ايران کد بپيوندند.

مدير عامل مرکز ملي شماره گذاري کالا و خدمات ايران خاطرنشان کرد: در اين همايش 2 نشست با موضوع تاثيرات ايران کد در تجارت الکترونيک و ايران کد و اطلاع رساني با حضور بر جسته ترين کارشناسان و متخصصان مربوطه برگزار مي شود.

همچنين در مراسمي به 16 شرکت برتر عضو ايران کد تنديس اهدا خواهد شد.

http://sanatnews.ir/News/1/4468
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است