دو شنبه 11 تير 1403

برگزاری روز شیلات ایران در اسپانیا

  تاريخ:شانزدهم مرداد 1387 ساعت 12:37   |     کد : 4384   |     مشاهده: 415
به گزارش صنعت نیوز، معاون وزیر بازرگانی گفت: برگزاری روز شیلات ایران در اسپانیا به صورت ایجاد نمایشگاهی از محصولات شیلات ایران در بازار مارکو مادرید انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی صنعت نیوز، معاون وزیر بازرگانی گفت: برگزاری روز شیلات ایران در اسپانیا به صورت ایجاد نمایشگاهی از محصولات شیلات ایران در بازار مارکو مادرید انجام می‌شود.

مهدی غضنفری با اشاره به اینکه سازمان توسعه تجارت ایران با تمام توان در این طرح ملی مشارکت خواهد کرد خطاب به مسئولان شیلات و فروش کشور گفت: مجوز برگزاری نمایشگاه شیلات و فروش را صادر شده بدانید و یارانه شرکت در نمایشگاه بین‌الملیل هم توسط سازمان توسعه تجارت پرداخت خواهد شد.

 

در ادامه این نشست سید داوود صالحی سفیر ایران در اسپانیا نیز گفت: مسئولان کشور اسپانیا مایلند فارغ از فشارهای سیاسی و بین‌المللی، مبادلات تجارت و بازرگانی را با ایران گسترش دهند.

 

وی با اشاره به ضرورت اجرای تمام و کمال تعداد بازرگانان ایرانی در تجارت با بازرگانان اسپانیایی گفت: سفارت ایران در اسپانیا قول می‌دهد از تمام ظرفیت‌های ممکن برای گسترش روابط اقتصادی و برگزاری مطلوب روز شیلات ایران استفاده کند.

 

رئیس هیئت مدیره صندوق توسعه صادرات آبزیان نیز در ارائه گزارش در این نشست گفت: سالیانه 500 تا 600 هزار تن شیلات در ایران تولید می‌شود که عمده‌ترین بازار هدف این محصول اروپاست و دروازه ورود به این بازار کشور اسپانیاست.

 

ارسلان قاسمی با اشاره به اینکه روزانه 18 هزار خریدار عمده و 400 شرکت عمده فروشی به بازار مارکومادرید مراجعه می‌کنند افزود: در این بازار فرآورده‌های گوشتی و میوه و تره‌بار ارائه می‌شود و دومین بازار جهان و اولین بازار اروپا در عرضه محصولات شیلات است.

 

وی تصریح کرد: 97 درصد تولید شیلات داخلی به بازار جهانی عرضه می‌شود که از این مقدار 28 درصد به اسپانیا صادر می‌شود، همچنین ایران می‌تواند با گسترش صنعت صادرات میگو به درآمد ارزی 5 میلیارد دلاری در سال برسد.

 

سید جلال‌الدین بصام با اشاره به اینکه طرح سلیقه‌یابی در بازار اسپانیا انجام شده است که در نتیجه آن 20 طرح و نقشه فرش مخصوص این بازار را بدست آورده‌ایم گفت: هم‌اکنون 2 میلیون و پانصد هزار دلار فرش را سالانه به اسپانیا صادر می‌کنیم و در صورت حضور قوی ایران در نمایشگاههای فرش اسپانیا، در مدت 2 تا 3 سال می‌توانیم بیش از 25 میلیون دلار فرش را به این کشور صادر کنیم.

 

http://sanatnews.ir/News/1/4384
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است