دو شنبه 11 تير 1403

تاکيد بر بازاريابي الکترونيک براي توسعه فروش فرش دستباف

  تاريخ:شانزدهم مرداد 1387 ساعت 10:03   |     کد : 4330   |     مشاهده: 335
به گزارش صنعت نيوز ، يک كارشناس فرش دستباف با بيان اينکه بازاريابي سنتي ديگرکارايي لازم را ندارد،گفت: بايد از بازاريابي الکترونيک به ويژه شيوه فروش مجازي(Online) بيشترين استفاده را ببريم.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعي صنعت نيوز ، يک كارشناس فرش دستباف با بيان اينکه بازاريابي سنتي ديگرکارايي لازم را ندارد،گفت: بايد از بازاريابي الکترونيک به ويژه شيوه فروش مجازي(Online) بيشترين استفاده را ببريم.

اقاي روستا اهميت استفاده از راهبردهاي نوين بازاريابي را يادآور شد و افزود: شيوه اي که فرش را توليد كنيم و سپس به دنبال مشتري برويم و دغدغه فروش داشته باشيم ؛ نه تنها شايسته اين هنرصنعت ايران نيست بلکه از نظر ارتباطات اقتصادي ، منسوخ شده است.

وي تصريح کرد: با بازاريابي اينترنتي ، مشتريان و متقاضيان فرش دستباف به راحتي کالاي مورد علاقه خود را در پايگاههاي اينترنتي انتخاب مي کنند و درخواست خود را ارائه مي دهند تا بر اساس سلائق آنان توليد شود که كاهش هزينه هاي توليد را در پي دارد.

اين کارشناس فرش دستباف تاکيد کرد: با توجه به افزايش حجم كاربران و شبكه هاي اينترنتي ناچاريم از روش هاي بازاريابي الکترونيک ستفاده كنيم ، چون

محدوديت هاي زماني و مكاني بين مصرف كننده و فروشنده را از ميان مي برد و بر مشتري گرايي تاكيد دارد.

روستا اضافه کرد: چنين روشي دسترسي به اطلاعات را در سطح وسيعي ارتقاء مي بخشد و هزينه هاي بازاريابي آن از بازاريابي سنتي کمتر است و وقتي هم توليد بر اساس سلايق مشتري صورت گرفت، هيچ كالايي در انبار باقي نخواهد ماند.

وي يادآور شد: بي شک اگر در زمينه بازاريابي نوين به خوبي حرکت کنيم مي توانيم فرش توليدي طبق سليقه مشتري را حتي گرانتر از آنچه هم اينک وجود دارد، بفروشيم.

روستا گفت: بازارهاي سنتي فرش ايراني را اروپا و به ويژه آلمان تشکيل مي دهند و در بازارهاي جديد و نوين کشورهايي چون ژاپن، عربستان و زلاند نو قرار دارند.

اين کارشناس درباره کاهش صادرات فرش دستباف ايران گفت: کاهش سهم ايران در بازار جهاني فرش دستباف از عللي ناشي مي شود که ايران بر آن تاثيرگذار نيست.

وي اظهار داشت: كاهش تقاضاي جهاني براي فرش دستباف و جايگزيني كالاهاي جانشيني چون پاركت و موكت از مهمترين علل کاسته شدن درآمد کشورمان از محل فروش فرش محسوب مي شود.

روستا درباره بالا بودن قيمت تمام شده فرش دستباف کشورمان نيز با بيان اينکه فرش ايراني از ارزش خاصي برخوردار است و همواره به عنوان كالاي لوكس تلقي مي شود ، گفت :بايد فرش ايران با قيمت هايي بسيار بالاتر از موکت هاي چيني و هندي که به اسم فرش فروخته مي شود به بازار عرضه و اصالت اين هنرصنعت دفاع شود

http://sanatnews.ir/News/1/4330
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است