معاون وزير بازرگاني گفت: تمامي شبكههاي پخش در كشور شناسنامهدار ميشوند.
به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس محمد صادق مفتح در حاشيه پانزدهمين نشست هيئت نمايندگان در پاسخ فارس در خصوص ساماندهي شبكههاي پخش اظهار داشت: يكي از تصميمات كارگروه تحول اقتصادي ساماندهي شبكههاي پخش است كه سياست وزارت بازرگاني آن است تا هرگونه كالايي كه پخش ميشود در قالب شركتهاي پخش شناسنامهدار باشد تا قابل رصد باشد.
وي افزود: در اين خصوص پيشنهاداتي ارائه كرديم تا شركتهاي توليدي در كالاهايي كه بيشترين تاثير را در زندگي مردم دارد از طريق شركتهاي پخش شناسنامهدار برنامهريزي شده و پخش شود.
مفتح گفت: بر همين اساس شركتهاي توليدي ميتوانند شركتهاي پخش براي خود در وزارت بازرگاني ثبت كنند تا براساس كد شناسايي كه وزارت بازرگاني به آنها ميدهد فعاليت كنند.
معاون وزير بازرگاني در پاسخ به سوال فارس در خصوص واگذاري شركتهاي پخش دولتي گفت: هيچ شركت پخش دولتي وجود ندارد و همه شركتهاي پخش متعلق به بخش عمومي هستند.
مفتح در خصوص معوقات چغندركاران گفت: بنابر اظهارات دانايي دبير مجمع صنايع قند كليه مبالغ چغندركاران از محل خريد 250 هزار تني شكر از كارخانجات پرداخت شده است.
معاون وزير بازرگاني در پاسخ به فارس در خصوص اينكه چگونه سال گذشته ما صادر كننده گندم بودهايم و امسال ناگزير به واردات آن هستيم اظهار داشت: سال گذشته تا 2 ميليون تن امكان صادرات گندم داشتيم اما وقتي با خشكسالي مواجه شديم صادرات را در حد 700 هزار تن متوقف كرديم و براي امسال ذخيره سازي كرديم.
وي افزود: امسال به دليل خشكسالي و از بين رفتن محصولات ديم و كاهش توليد بايد گندم وارد كنيم.
وي در پاسخ به اينكه آيا سال گذشته ايران از پاكستان واردات گندم داشته است گفت: اين موضوع حقيقت ندارد و براي اطمينان ميتوانيد آمار گمرك ايران و پاكستان را مقايسه كنيد.
مفتح در پاسخ به سوال فارس در خصوص اينكه قيمت پودر شوينده 500 تومان و 700 تومان تا يك مرداد ماه اعتبار داشته و چه زماني قيمتهاي جديد اعلام ميشود گفت: هيچ قراردادي مبني بر اينكه قيمتها تا يك مرداد اعتبار دارد وجود ندارد و تا اطلاع ثانوي قيمتها ثابت است مگر اينكه احساس كنيم قيمت نهادهها افزايش پيدا كرده كه در اين صورت افزايش قيمتها قابل بررسي است.