دو شنبه 11 تير 1403

کاهش زمان انتظار حرکت مترو

  تاريخ:پانزدهم مرداد 1387 ساعت 13:36   |     کد : 4281   |     مشاهده: 1291
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعي صنعت نيوز ، مدیرعامل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه گفت: فاصله حرکت قطارها در خطوط سه گانه مترو بین سه و نیم تا ده دقیقه است

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعي صنعت نيوز ، مدیرعامل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه گفت: فاصله حرکت قطارها در خطوط سه گانه مترو بین سه و نیم تا ده دقیقه است

جعفر ربیعی در جمع خبرنگاران افزود: فاصله حرکت قطارها در خط یک ،4 دقیقه و در خط2، سه و نیم دقیقه و در خط 5، ده دقیقه است.

 

وی گفت: این زمان نیز در سال آینده و به تدریج کاهش می یابد افزود: با اضافه شدن واگن های جدید به خطوط مترو این زمان به 2دقیقه کاهش می یابد.

 

ربیعی تعداد حرکت قطارها را 1200حرکت بیان کرد و افزود: پارسال 450 میلیون مسافر با مترو جابجا شدند که این میزان امسال به نیم میلیارد مسافر افزایش می یابد.

 

وی همچنین با اشاره به این که 45 بالابر در 15 ایستگاه مترو نصب شده است گفت: این تعداد تا پایان سال به به 75بالابر می رسد که ضروری است افرادی از این بالابرها استفاده کنند که توان استفاده از پله های برقی را هم ندارند.

 

مدیرعامل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه همچنین با بیان این که60درصد مسافران مترو از بلیت اعتباری استفاده می کنند و 3میلیون و 300هزار بلیت اعتباری در دست مردم است افزود: قیمت بلیت اعتباری یک و نیم تا 2 برابر ارزان تر از بلیت انفرادی است که این فاصله قیمت تا 5 برابر نیز قابل قبول است.

 

ربیعی با اشاره به این که در ایستگاه های شلوغ مترو پاسگاه های انتظامی مستقر است افزود: ساخت پاسگاه پلیس در ایستگاه های علم و صنعت، امام خمینی، صادقیه و شهری ری پیش بینی شده است.

 

مدیرعامل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه با بیان این که طرح کتاب مترو ، کتاب مسافر و خانه فرهنگ در ایستگاه های مترو از کارهای فرهنگی انجام شده در ایستگاه های مترو است گفت: دست اندرکاران امور فرهنگی می توانند از ایستگاه های مترو برای فعالیت های فرهنگی به عنوان یک فرصت استفاده کنند.

 

 

http://sanatnews.ir/News/1/4281
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است