دو شنبه 11 تير 1403

اقدامات عملي و اجرايي طرح جمع آوري اطلاعات اقتصادي خانوار از نيمه دوم امسال آغاز مي شود

  تاريخ:پانزدهم مرداد 1387 ساعت 13:21   |     کد : 4276   |     مشاهده: 1311
به گزارش صنعت نيوز ، رئيس مرکز آمار کشور گفت: اقدامات عملي و اجرايي طرح جمع آوري اطلاعات اقتصادي خانوار از نيمه دوم امسال آغاز و قبل از سال 1388 نخستين عوايد حاصل از آن پرداخت مي شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعي صنعت نيوز ، رئيس مرکز آمار کشور گفت: اقدامات عملي و اجرايي طرح جمع آوري اطلاعات اقتصادي خانوار از نيمه دوم امسال آغاز و قبل از سال 1388 نخستين عوايد حاصل از آن پرداخت مي شود.

مدد ديشب با اشاره به اينکه با پرکردن اين پرسشنامه ها قرار نيست چيزي از مردم گرفته شود گفت:‌ نتايج حاصل از اجراي اين طرح هدفمند کردن يارانه ها ، تعديل فشار اقتصادي کشور بر قشرهاي ضعيف جامعه و درنتيجه از بين بردن شکاف ميان دهک هاي جامعه است.

وي با اشاره به اينکه با اجراي طرح جمع آوري اطلاعات اقتصادي خانوار ،‌جمعيت کشور به 3 پوشه جمعيتي تقسيم مي شود گفت: در پوشه اول که شامل دهک هاي 1تا 4 است حدود 40 ميليون نفر، ‌در پوشه دوم (پوشه متوسط جامعه) که شامل دهک هاي 5 تا 6 است حدود 20 ميليون نفر و در پوشه سوم که شامل دهک هاي 8 تا ده است حدود 10 ميليون نفر گنجانده مي شود.

رئيس مرکز آمار کشور گفت: به عنوان نمونه در سال 85،‌مصرف سالانه يک خانوار شهري دهک اول 7500 ليتر بنزين بوده است و اين در حالي است که در همان سال يک خانوار دهک دهمي حدود 200 برابر دهک اولي بنزين مصرف کرده است که اين استفاده ناعادلانه از يارانه ها است.

مدد با اشاره به اينکه 36 هزار آمارگير در سطح کشور آماده پاسخگويي و دريافت پرسشنامه هاي اين طرح هستند گفت: خانوارهاي 1،2و3 نفره تا فردا ،‌خانوارهاي 4 نفره از 17 تا 21 مرداد،‌خانوارهاي 5 نفره 22 تا 26 مرداد،‌خانوارهاي 6 نفره 27 تا 31 مرداد ،‌خانوارهاي 7 نفر به بالا 1 تا 5 شهريور و خانوارهايي که موفق به ارسال پرسشنامه نشده اند از 6 تا 10 شهريور مهلت تکميل و شرکت در اين طرح را دارند.

وي در پايان در دست داشتن شناسنامه ،‌شماره ملي و کپي اجاره نامه براي مستاجران را براي مراجعه به پايگاه هاي مرکز آمار ضروري دانست.

http://sanatnews.ir/News/1/4276
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است