دو شنبه 18 تير 1403

حفاظت از اطلاعات در برابر قطع برق

  تاريخ:چهاردهم مرداد 1387 ساعت 13:26   |     کد : 4179   |     مشاهده: 965

چه بخواهیم و چه نخواهیم، باخبر یا بی خبر، منطقی یا غیرمنطقی، منصفانه یا غیرمنصفانه، مستمر یا منفصل، با دلیل یا بی دلیل می رود این برق و کاری نمی توان کرد فقط می توان توصیه کرد که از هر ترفندی که به ذهن تان خطور می کند از فرار ناگهانی اطلاعات جلوگیری کنید.

  

 

برای برخی از دوستان اصلاً مهم نیست که این برق نازنین یک ساعت می رود یا تا آخر عمر خواهد رفت اما تاخیر یک ثانیه ای در قطع جریان برق برای برخی عزیزان به قیمت فنا شدن چندین ساعت کار مداوم و دقیق خواهد بود.

 

برای جلوگیری از تبعات سوء احتمالی، چندین توصیه برای دوستانی که لطمات فراوانی از قطع اجباری برق متحمل می شوند عرضه می کنیم. - راه حل اول ساده ترین کاری که می توان کرد تنظیم نرم افزار برای ذخیره سازی خودکار (Auto Saving) فعالیت هاست.

اگر چنین تنظیمی برای شما سخت و صعب است، می توانید در فاصله های زمانی کوتاه از کلید طلایی CTRL و S استفاده کنید. این مشکل در برخی کاربردها با عمل ذخیره سازی قابل رفع نیست.

به عنوان مثال فرض کنید در اینترنت گشت و گذار می کنید و بیش از بیست صفحه را باز کرده اید، ناگهان برق برود، چه خواهید کرد؟ اگر از مرورگر Firefox یا Opera استفاده می کنید حداقل خیال تان راحت است که آدرس صفحات از بین نمی رود و اولین مرتبه که این برنامه ها را اجرا کنید تمامی صفحات بازسازی می شوند اما اگر کاربر IE هستید خدا به شما رحم کند که همه آدرس ها را از دست خواهید داد.

 

البته دانستن تقریبی و تخمین زمان قطع برق نیز می تواند از مشکلات کنونی بکاهد. - راه حل دوم استفاده از راه حل اول خیلی خوب است اما دسترسی به اطلاعات در زمان قطع برق امکان پذیر نیست.

 

 برخی اوقات لازم است که ادامه کار در جایی دیگر دنبال شود یا اطلاعات کنونی به محل دیگری منتقل شود. برای رفع این مشکل توصیه می کنم در مواقعی که روی اطلاعات حساس و مهم کار می کنید، فعالیت های خود را روی حافظه فلش USB ذخیره کنید.

بدین صورت که یک عدد حافظه فلش USB تهیه کرده، سپس آن را به یکی رابط های پرسرعت0.2 USB وصل کنید و محل خاصی را روی آن به فعالیت های جاری اختصاص دهید. قبول دارم که سرعت کار به دلیل محدودیت های تبادل اطلاعات حافظه های فلش قدری کندتر انجام می شود اما در هنگام قطع برق به راحتی می توان ادامه کار را در محلی دیگر دنبال کرد.

 

- راه حل سوم این راه قدری خرج دارد بدین صورت که برای جلوگیری از مشکلات احتمالی لازم است که یک دستگاه جانبی به نام UPS در کنار کامپیوتر خود قرار دهید. نمونه های ارزان قیمت دستگاه های UPS می توانند برق را یک ربع تا نیم ساعت برای یک دستگاه تامین کنند. به یاد داشته باشید که گاهی یک ثانیه اهمیت پیدا می کند. حال خود دانید.

 

http://sanatnews.ir/News/1/4179
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است