دو شنبه 18 تير 1403

دومین فعالیت احمدی‌نژاد برای‌جنوب‌شهر

  تاريخ:چهاردهم مرداد 1387 ساعت 10:57   |     کد : 4143   |     مشاهده: 979

ایسنا: رييس‌جهمور روز يكشنبه در مراسم افتتاح پروژه تونل زيرزميني راه‌آهن تهران – تبريز در مناطق 17 و 18 تهران گفت: مناسب است مجموعه وزارت راه طرح جامع حمل و نقل ريلي را ارائه دهد و به تصويب برساند و در اين راستا اولويت‌هاي مرتبط را نيز مشخص كند و براي تحقق آن از تمام توان استفاده شود.

 

دكتر محمود احمدي‌نژاد همچنين با گراميداشت اعياد ماه بزرگ شعبان و تبريك آن اظهار كرد: خدا را سپاسگذارم كه اين توفيق را عنايت كرد كه امروز شاهد آغاز رسمي يك پرژوه‌ بزرگ و خدمت ارزشمند به مردم عزيز مناطق 17 و 18 باشيم.

 

وي حضور خود در منطقه 17 تهران در زمان دارا بودن مسووليت شهرداري را يادآور شد و گفت: شايد منطقه 17 از لحاظ مادي محروم باشد ولي دل‌هاي مردم اين منطقه مالامال از عشق و ايمان و انديشه‌هاي بلند براي پيگيري آرمان‌هاي انقلاب اسلامي است. من در آن زمان بعد از بازديد و ديدار با مردم اين منطقه و همچنين ديدار با علما و خانواده‌هاي شهداي منطقه، ديدم كه اكثر مردم منطقه يك دغدغه‌ مشترك داشتند و به ما مي‌گفتند ما را از بن‌بستي كه ميان دو خط ريلي قرار گرفته‌ايم، نجات دهيد.

 

وي خاطرنشان كرد: بعد از بررسي‌هاي كارشناسي انجام شده تصميم بر اين گرفته شد كه راه‌آهن در اين منطقه از زير برود و فضا در اختيار مردم قرار بگيرد و تحقق اين امر براي من تبديل به يك آرزو شد و بعد از آن در دولت اين مساله را پيگيري كرديم و خدا را سپاسگذاريم كه اكنون طرح آماده شده و فعاليت‌هاي اجرايي آغاز شده است.

 

رييس‌جمهور ادامه داد: شايد بخشي از حرف كساني كه مي‌گفتند نبايد اين پروژه را اجرا كرد درست باشد؛ چراكه اين پروژه و اين طرح بسيار پيچيده و داراي سختي‌هايي است اما مگر اين‌كه وقتي يك پروژه سخت بود نبايد آن را اجرا كرد؟ ارزش كار به سختي آن است و با اجراي اين پروژه، مردم اين منطقه از بن‌بستي كه در آن قرار گرفته‌اند نجات پيدا مي‌كنند.

 

وي گفت: اميدوارم اين پروژه به سرعت محقق شود و ان‌شاءالله انجام آن و به پايان رسيدن آن از دو سال بيشتر طول نكشد و همان‌طور كه دوستان گفتند ظرف 18 ماه به پايان برسد.

 

وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به اهميت اجراي پروژه‌هاي ريلي در سراسر كشور و شتابي كه اين امر در هفت هشت سال اخير گرفته، اشاره كرد و گفت: البته وسعت كشور ما زياد است و بايد در اين ارتباط كارهاي زيادتري صورت بگيرد و مناسب است مجموعه‌ وزارت راه طر ح جامع حمل ونقل ريلي را بياورد و آن را به تصويب برساند كه در كنار آن اولويت‌هاي براي اجراي طرح‌هاي ريلي مشخص شود و از تمام توان در اين ارتباط استفاده شود و به طور كلي برنامه گسترده‌اي در اين ارتباط اجرا شود.

 

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه " دولت از اجراي پروژه‌هاي ريلي چه در درون شهر و چه بيرون شهر حمايت مي‌كند" گفت: چند روز پيش وزير نفت به من گفت ركورد مصرف بنزين در تهران شكسته شد و به 15 ميليون ليتر رسيد كه اين برابر با 10 الي 12 ميليارد تومان هزينه است كه در سال مي‌شود برابر چهار هزار ميليارد تومان و با اين هزينه طي سه سال مي‌شد خطوط ريلي تهران را راه‌اندازي كرد و با توجه به اين مساله ما به اهميت هرچه بيشتر سرمايه‌گذاري در اين زمينه پي مي‌بريم. البته اگر دوستان مي‌پذيرفتند و همراهي مي‌كردند ما از قطار هوايي استفاده مي‌كرديم، سريع‌تر و ارزان‌تر تمام مي‌شد و مردم راحت‌تر بودند.

 

وي در پايان ابراز اميدواري كرد كه هرچه زودتر اين پروژه به پايان برسد تا مردم اين منطقه آسوده‌تر شوند.

 

كارفرماي اين پروژه شركت راه آهن جمهوري اسلامي و مشاور آن شركت مهندسي مترا و پيمانكار آن قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياست.

 

در اين مراسم تعدادي از مسولان وزارت راه و راه آهن حضور داشتند.

 

http://sanatnews.ir/News/1/4143
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است