دو شنبه 18 تير 1403

کراک تهدید جدی برای جوانان

  تاريخ:سيزدهم مرداد 1387 ساعت 13:53   |     کد : 4061   |     مشاهده: 899

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران گفت: با تغییر الگوی مصرف مواد مخدر در کشور، کراک به عنوان ماده مخدری خطرناک، جوانان و جامعه را تهدید می کند.

سرهنگ محمد جواد کشفی در نشست خبری با خبرنگاران افزود: الگوی مصرف موادمخدر از مصرف سنتی به مصرف مواد مخدر صنعتی مانند کراک و شیشه تغییر یافته است به طوری که 40 درصد از دستگیرشدگان و قاچاقچیان مواد مخدر از ابتدای امسال مربوط به کراک و شیشه، 20 درصد مربوط به تریاک و بقیه نیز دیگر مواد مخدر هستند.

 

وی گفت: ‌در چهار ماه ابتدای امسال 32 کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه کشف و ضبط شد در حالی که در سال گذشته تنها هفت کیلوگرم شیشه کشف و ضبط شده بود که این آمار رشد 450 درصدی کشفیات مواد مخدر صنعتی به خصوص شیشه را نشان می دهد.

 

سرهنگ کشفی با اشاره به گرایش به مصرف مواد مخدر صنعتی در کشور افزود: 33 درصد از کشفیات سال گذشته مربوط به کراک ، 34 درصد مربوط به تریاک و بقیه مربوط به سایر مواد مخدر بود؛ در حالی که در چهار ماه ابتدای امسال 40 درصد کشفیات پلیس تنها به کراک و 20 درصد آن به تریاک اختصاص یافته است.

 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران با اشاره به اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با توزیع کنندگان مواد مخدر گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر در چند عملیات بیش از 3 تن انواع مواد مخدر را کشف و ضبط کرد که در همین ارتباط 21 هزار توزیع کننده و حامل مواد مخدر شناسایی و دستگیر شدند که در میان آنان 744 نفر قاچاقچی نیز وجود دارند.

 

وی درباره علل گرایش به مصرف کراک گفت: تبلیغات شبکه های ماهواره مبنی بر معتاد نشدن مصرف کنندگان و سهولت مصرف این ماده مخدر، موجب افزایش گرایش به مصرف آن به ویژه در میان جوانان شده است به طوری که توزیع کنندگان مواد مخدر صنعتی 18 تا 23 سال و توزیع کنندگان کراک نیز 23 تا 32 سال دارند.

 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران افزود: یک میلیون و 430 هزار قرص روانگردان و آمپول های مخدر در چهار ماه ابتدای امسال کشف و ضبط شده است در حالی که سال گذشته در این مدت 65 هزار قرص و آمپول روانگردان کشف شده بود.

 

 

http://sanatnews.ir/News/1/4061
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است