دو شنبه 18 تير 1403

القاعده پادشاه عربستان را تهديد کرد

  تاريخ:سيزدهم مرداد 1387 ساعت 13:20   |     کد : 4048   |     مشاهده: 901

يکي از رهبران برجسته گروهك تروريستي القاعده، با تکفير پادشاه عربستان سعوي، وي را به مرگ تهديد کرد.

 

به گزارش خبرگزاري ابنا، «ابو يحيي الليبي» از رهبران شناخته‌شده القاعده در اظهاراتي که روز گذشته از يک نوار ويديويي ضبط شده در اينترنت منتشر شد «عبدالله بن عبدالعزيز» پادشاه عربستان را «طاغوت جزيرة العرب» ناميد.

 

وي در اين نوار ويديويي با هشدار به پادشاه عربستان نسبت به ترور وي، از برگزاري «کنفرانس گفت‌وگوي اديان» که چندي پيش از سوي عربستان در اسپانيا برگزار شد، انتقاد و آن را در راستاي تحقق اهداف يهوديان و مسيحيان براي سلطه پذيري در جهان توصيف کرد.

 

الليبي تلاش براي تقريب بين شيعه و سني و ايجاد روابط ملک عبدالله با بنديکت شانزدهم پاپ واتيکان را محکوم کرد.

 

وي همچنين رياض را به شستشوي مغزي مسلمانان متهم کرد و تصريح کرد: «آل سعود با اقدامات خود زمينه اشغال سرزمين‌هاي اسلامي را براي صليبي‌ها فراهم آوردند».

 

الليبي كه گفته مي‌‏شود از رهبران بلندپايه سازمان القاعده است، چندي پيش نيز با حضور در يك نوار ويدئويي كه توسط شبكه «العربيه» پخش شد، تروريست‌هاي القاعده را به تمرين سخت و تلاش به دستيابي به فناوري هسته‌‏اي و همچنين ادامه مبارزه براي حمله به كاخ سفيد دعوت كرده بود.

وي در آن نوار ويدئويي گفته بود: «خداوند تا زماني كه سقف كاخ سفيد فرو نريزد، راضي نمي‌‏شود».

 

گفتني است، ابو يحيي الليبي كه در سال 1964 ميلادي در ليبي متولد شده است، از انگلستان پناهندگي سياسي دارد! گمانه‌زني‌ها حاكي است كه وي در حال حاضر در افغانستان باشد. واشنگتن او را به دست داشتن در انفجار دو سفارت آمريکا در کنيا و تانزانيا در سال 1998 ميلادي متهم مي‌کند. کسي که اطلاعاتي در مورد وي ارائه دهد که به بازداشت وي کمک کند، از آمريکا پنج مليون دلار پاداش خواهد گرفت.

 

http://sanatnews.ir/News/1/4048
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است