قطع وابستگی فولاد مبارکه به زایندهرود با انتقال آب دریا
|
اتابک: برق بخش تولید نباید قطع شود
|
عایدی هزار میلیارد تومانی کشور از اجرای قانون تجارت ملوانی
|
اتابک: دستور روانسازی واردات قطعات ریلی صادر شد
|
اتابک: نباید جایگاه اصناف تضعیف شود
|
اتابک: نقشه راه همکاریهای تجاری ایران و اوراسیا در مسکو نهایی میشود
|
ارتقای روابط تجاری ایران و افغانستان در اولویت دولت است
|
تأکید وزیر صمت بر لزوم همگونسازی قوانین با شرایط فعلی تولید
|
۳۰۳ همت عدمالنفع صنایع از ناترازیها
|
افزایش قیمت و ناترازی انرژی، چالش اصلی صنایع کشور
|
مدیر نمونه خودرویی کشور مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران شد
|
راهاندازی دوباره تالار دوم ارزی؛ تشکیل کمیته ارزی در وزارت صمت
|
بازگشت ۲ میلیون و ۲۹۸ هزار زائر به کشور
|
يک شنبه 16 آذر 1404
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
رباتی که کارگران را نجات میدهد
تاريخ:شانزدهم آذر 1404 ساعت 13:23
|
کد : 404799
|
مشاهده: 22
رباتهای مجهز به هوش مصنوعی شرکت پیکل(Pickle)، یکی از طاقتفرساترین وظایف لجستیکی را که تخلیه تریلرهای داغ پر از جعبههای سنگین است، بر عهده دارند.
به گزارش ایسنا، انسانها مدتهاست که با یکی از طاقتفرساترین مشاغل لجستیکی دست و پنجه نرم میکنند و آن، تخلیه تریلرهای داغ پر از جعبههای سنگین است.
این کار طاقتفرسا، تکراری و مستعد آسیب است. اکنون رباتها وارد عمل شدهاند. ماشینهای تکدست و مجهز به هوش مصنوعی شرکت پیکل ربات میتوانند به طور خودکار کامیونها را تخلیه کنند، جعبههایی تا وزن 25 کیلوگرم را بلند کرده و روی نوار نقاله قرار دهند.
این ماشینها در حال حاضر در چند شرکت لجستیکی در حال استفاده هستند و تلفات فیزیکی کارگران انسانی را کاهش دادهاند.
این رباتها که توسط فارغالتحصیلان موسسه فناوری ماساچوست(MIT) به نامهای «ایجی میر»( AJ Meyer)، «آریانا آیزنشتاین»( Ariana Eisenstein) و «دن پالوسکا»( Dan Paluska) تأسیس شدهاند، هوش مصنوعی مولد، الگوریتمهای یادگیری ماشین، حسگرها، دوربینها و نرمافزار بینایی ماشین را با هم ترکیب میکنند. این ترکیب به آنها اجازه میدهد تا «از همان روز اول» در محیطهای جدید انبارها حرکت کنند و عملکرد خود را با گذشت زمان، تنظیم و بهینه کنند.
بخش زیادی از سختافزار این شرکت از جمله یک بازوی رباتیک سبز روشن که معمولاً در خطوط تولید خودرو پیدا میکنید، از شرکای صنعتی معتبر تهیه میشود.
کمک رباتها به کارگران
استقرار اولیه این رباتها نشان میدهد که کنار گذاشتن انسانها از کار طاقتفرسا و تکراری تخلیه تریلرها، آنها را برای رسیدگی به سایر کارها آزاد میکند.
پالوسکا میگوید: انسانها واقعاً حلکنندههای خوبی برای مشکلات جزئی هستند و رباتها اینطور نیستند. او اضافه میکند که کارهای طاقتفرسای زیادی وجود دارد که میتوانیم از شر آنها خلاص شویم.
میر و آیزنشتاین در ابتدا در MIT با هم همکاری نکردند. همکاری آنها بعداً در یک شرکت مشاورهای به نام «Leaf Labs» آغاز شد، جایی که آنها روی سیستمهای تعبیهشده برای رباتها، ماشینها و ماهوارهها کار میکردند، اما در نهایت، آنها تصمیم گرفتند مشاوره را کنار بگذارند و ربات بسازند.
تا سال ۲۰۱۸، شبکههای عصبی و پیشرفتهای الگوریتمی بالاخره مهارت و ناوبری رباتیک را کمتر دستنیافتنی کردند. بنیانگذاران این شرکت قبل از ورود به انبارهای لجستیک، با کرونومتری در دست، برای اندازهگیری مدت زمان انجام وظایف، شروع به بررسی صنایع، از جمله کشاورزی، تهیه غذا و تشریفات کردند و در این میان، یک بازدید از یک انبار تعیینکننده بود.
میر میگوید: در سال ۲۰۱۸، ما به یک انبار رفتیم و ۱۵ نفر را دیدیم که در شیفت شب زمستانی، کامیونها را تخلیه میکردند. میزان جابجایی کارگران بسیار زیاد بود و دلیل آن ساده بود؛ این کار، کمرشکن بود.
ساختوساز تحت فشار
این شرکت در ابتدا رباتهایی ساخت که جعبهها را مرتب میکردند، اما کسبوکار آنها در حال توسعه نبود و بودجه آنها کاهش یافت. میر میگوید: ما به شدت با کمبود بودجه مواجه بودیم.
بنابراین آنها تغییر مسیر دادند. یک ربات سریع که قادر به تخلیه کامیونها به مدت حدود ۲۰ ثانیه بود، در یوتیوب منتشر شد و صدها مشتری با آنها تماس گرفتند و سرمایهگذاران بازگشتند.
شرکت «پیکل» اولین سیستم تخلیه بار خود را در یک انبار صحرایی کالیفرنیا به صورت آزمایشی راهاندازی کرد و کارگران را از مشقت نجات داد. کانتینرهایی که دمایشان در تابستان به 55 درجه سانتیگراد میرسید. سپس استقرار آنها خیلی زود در مراکز لجستیک سراسر ایالات متحده گسترش یافت.
این سیستم از یک بازوی KUKA نصب شده بر روی یک پایه متحرک سفارشی با محاسبات داخلی استفاده میکند که به آن اجازه میدهد به داخل تریلرها رانده شود و به صورت خودکار تغییر مکان دهد.
یک گیره مکنده، جعبههایی از مکعبهای کوچک ۵ اینچی تا جعبههای غولپیگر ۲۴×۳۰ اینچی را جابجا میکند. بسته به اندازه و وزن، رباتها ۴۰۰ تا ۱۵۰۰ جعبه در ساعت تخلیه میکنند.
گفتنی است که مدلهای هوش مصنوعی مولد از پیش آموزش دیده، به علاوه مدلهای کنترل کوچکتر، گردش کار را روان نگه میدارند.
این شرکت همچنین در حال توسعه نرمافزاری برای اتصال پلتفرمهای رباتیک از رباتهای انساننما گرفته تا لیفتراکهای خودکار است.
فصل بعدی در راه است
شرکت «پیکل» مستقر در ماساچوست، در حال افزایش تولید سیستم بعدی خود است و قصد دارد در مرحله بعد یک ربات دو بازو طراحی کند.
در آینده، این استارتآپ قصد دارد به تولید، خردهفروشی و کل زنجیره تأمین گسترش یابد.
http://sanatnews.ir/News/1/404799
برچسب ها :
ربات
,
بازوی رباتیک
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
اهمیت تامین گروه خونی O منفی در حوادث
شجاعت دولت پزشکیان در آغاز خصوصی سازی صنعت خودرو
یک هیئت اوکراینی امروز وارد دمشق میشود
گفتوگوی وزیر صمت با پوتین در حاشیه اجلاس اوراسیا
سرپرست معاونت صنایع ماشینآلات و تجهیزات وزارت صمت منصوب شد
مذاکره وزیر نفت با مقامهای روسی در بخش انرژی
تمهیدات اتوبوسرانی تهران برای سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی
ساروی مقتدرترین فرنگی کار سال جهان شد
۳۰۳ همت عدمالنفع صنایع از ناترازیها
وزیر صمت: حضور پرشور مردم، متضمن حرکت به سوی اهداف نظام اسلامی است
وزیر صمت: بسته حمایتی دولت از صنایع قابلیت تمدید دارد
۱۲ بهمن آغاز مجدد پروازها به اروپا
آخرين اخبار
آغاز ثبتنام آزمون کارشناسی ارشد از امروز
رباتی که کارگران را نجات میدهد
فضای سبز، سپر نابرابر پایتخت در برابر آلودگی هوا
نانو و پلاسما، ۹۵ گاز سمی صنایع را به مواد بیاثر تبدیل کرد
تداوم وضعیت نارنجی هوای تهران
رشیدی: جنبش دانشجویی پیشتاز مبارزه با فساد و استکبار باشد
ادامه اختلافات میان وزیر جنگ و رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی
توهم وزیر جنگ آمریکا درباره نابودی برنامه هستهای ایران
دولت از دانشجویان برای حل ناترازیها، راهحل بخواهد
سیانان: دولت ترامپ ایرانیهای بیشتری را به کشورشان برمیگرداند
اظهارات خلیل الحیه درباره سلاح حماس
پذیرش داریم، خوابگاه نداریم
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز