دو شنبه 18 تير 1403

بازتاب ديدار احمدی نژاد و اسد

  تاريخ:سيزدهم مرداد 1387 ساعت 13:11   |     کد : 4044   |     مشاهده: 887

فارس: سفر "بشار اسد" رئيس‌جمهور سوريه و ديدار مهم وي با "محمود احمدي‌نژاد" رئيس‌جمهوري اسلامي ايران بازتاب گسترده‌اي در رسانه‌هاي جمعي جهان داشت.

 

بشار اسد رئيس جمهور سوريه ديروز به همراه هيئتي بلندپايه وارد تهران شد تا در ديداري دو روزه مواضع و ديدگاههاي خود را با مقامات ايراني در مورد موضوعات مختلف از جمله برنامه هسته‌اي ايران مورد بررسي قرار دهد.

 

پايگاه شبكه خبري الجزيره با اعلام اين خبر در تيتر خود نوشت كه احمدي‌نژاد به حقوق هسته‌اي ايران پايبند است و بشار اسد نيز وي را حمايت مي‌كند.

 

اين شبكه همچنين به بخشي از سخنان احمدي‌نژاد پرداخت كه گفته بود ايران به اندازه سر انگشتي از برنامه هسته‌اي خود عقب‌نشيني نمي‌كند.

 

بنا بر اعلام الجزيره، اسد نيز در اين ديدار بر ايستادگي كشورش در كنار ايران تاكيد كرد.

 

روزنامه اماراتي الوطن نيز اين ديدار را مورد بررسي قرار داد و نوشت كه در شرايطي كه نقش سوريه در منطقه در حال تغيير و تحول است بشار اسد اهميت زيادي براي ايران قايل است.

 

اين روزنامه ادامه داد: طرح فرانسه براي ميانجيگري سوريه در برنامه هسته‌اي ايران با استقبال بين‌المللي مواجه شد و آنها را اميدوارتر كرد كه اين برنامه را از طريق دوستانه و به دور از قيموميت‌هاي بين‌المللي حل كنند.

 

الوطن افزود: اسد دست‌خالي به ايران نيامده و قطعا بسته‌هايي براي عرضه به ايران در دست دارد و ممكن است استقبال ايران از اين بسته‌ها كشورهاي ديگر منطقه را نيز بر آن دارد تا براي منافع خويش با ايران همكاري‌ها و شراكتهاي واقعي خود را گسترش دهند، البته ايران نيز بايد ابتكارات اساسي خود را در حل مشكلات با جامعه جهاني براي تضمين امنيت و ثبات در منطقه ارائه دهد.

 

خبرگزاري شين‌هوا نيز نوشت: اسد در اين ديدار بنا به درخواست نيكلا ساركوزي رئيس‌جمهور فرانسه سعي دارد ايران را قانع كند تا دلايل بيشتري براي صلح‌آميز بودن برنامه هسته‌‌اي خود ارائه دهد.

 

پايگاه خبري سريا نيوز اعلام كرد دو طرف در اين ديدار بر ضرورت ايجاد راه‌حلهاي سياسي از طريق گفتگو به صورتي كه منافع ايران را نيز در استفاده از انرژي صلح‌آميز هسته‌اي تامين كند، تاكيد كردند.

روزنامه فرامنطقه‌اي الشرق الاوسط مذاكرات هسته‌اي ايران را محور مذاكرات اسد و احمدي‌نژاد عنوان كرد و گفت سوريه براي توضيح ماهيت برنامه هسته‌اي ايران براي غرب نقش ميانجي را ايفا مي‌كند.

 

اين روزنامه سعي كرد تا رابطه‌اي ميان زمان اين ديدار و پايان مهلت دوهفته‌اي 1+5 براي پاسخ ايران به بسته پيشنهادي برقرار كند.

 

پايگاه سوري شام‌پرس نيز با ارائه برنامه كاملي از اولين روز ديدار اسد از تهران، اين ديدار را براي تاكيد دو طرف بر توافق در ديدگاه‌هاي آنها دانست.

 

روزنامه سوري الوطن نيز با اشاره به اين ديدار بررسي خروج نظاميان امريكايي از عراق براي برقراري ثبات، امنيت و استقلال اين كشور را يكي از برنامه‌هاي كاري اين ديدار دانست. 

http://sanatnews.ir/News/1/4044
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است