دو شنبه 18 تير 1403

واکنش تهران به القائات رسانه ای غرب

  تاريخ:سيزدهم مرداد 1387 ساعت 10:22   |     کد : 4018   |     مشاهده: 923

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ، القائات رسانه ای را درباره بیانیه حمایت وزیران امور خارجه کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها از حق کشورمان در برخورداری از چرخه سوخت هسته ای ، غیرمنصفانه دانست.

حسن قشقاوی با اشاره به پردازش مباحث اولیه و غیرنهایی یک عضو جنبش غیرمتعهدها درباره موضوع هسته ای ایران، رویکرد رسانه های طرفدار امریکا را منفعلانه و غیرمنصفانه توصیف کرد و گفت: بدیهی است در مباحث کارشناسی، برخی دیدگاه ها موضوعی مطرح شد اما آنچه اهمیت دارد نتایج و اجماع نهایی اعضای جنبش و تصمیم نهایی اجلاس تهران است.

 

وی با بیان اینکه اعضای جنبش غیرمتعهدها با اجماع و اتفاق آرا، سومین بار متوالی در سطح سران و وزرا در اجلاس قبلی و همچنین نشست تهران بر حمایت از برنامه صلح آمیز هسته ای ایران تاکید کرده اند، تنها راه حل موضوع هسته ای ایران را پیگیری مذاکرات محتوایی بدون پیش شرط اعلام کرد.

 

قشقاوی همچنین گفت: متن بیانیه تهران در حمایت از برنامه هسته ای ایران در مقایسه با مفاد بیانیه قبلی در کوبا پیشرفت چشمگیری دارد به طوری که در بند دوم بیانیه، وزرای امور خارجه غیرمتعهدها بر رعایت تصمیم ها و انتخاب های جمهوری اسلامی ایران در زمینه فناوری هسته ای و چرخه سوخت تاکید و از مذاکرات ژنو استقبال کرده اند.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، حضور 70 هیئت در سطح وزیر، 20 هیئت در سطح قائم مقام و معاون وزیر و در مجموع حضور بیش از 100 هیئت نمایندگی سیاسی را در اجلاس تهران نشان دهنده عزم و حضور فعال اعضا در دفاع از حقوق خویش و نقش بارز جنبش در فرایند دیپلماتیک در عرصه های بین المللی دانست.

http://sanatnews.ir/News/1/4018
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است