دو شنبه 18 تير 1403

نتیجه مذاكرات احمدی‌نژاد و بشار اسد

  تاريخ:سيزدهم مرداد 1387 ساعت 09:46   |     کد : 4010   |     مشاهده: 907

هدف اصلي تهران در تمام فعاليت‌هاي سياسي در منطقه و در عرصه بين‌المللي اين است كه مواضع كشورهاي دوست و همسايه خود را تقويت كرده و سلطه بيگانگان را تضعيف كند.

فارس: رئيس جمهور كشورمان با اشاره به اهداف برخي كشورها براي ايجاد فاصله بين ايران و سوريه، گفت: اين عده قطعاً اشتباه مي‌كنند و ايران و سوريه همواره در كنار هم خواهند بود.

 

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور كشورمان و بشار اسد رئيس جمهور سوريه بعد از ظهر امروز (شنبه) در مذاكرات مشترك، با ابراز رضايت از روند روابط دو كشور، اظهار داشتند: خوشبختانه روابط ايران و سوريه در مسير تفاهمات و علائق مشترك، به خوبي در حركت است و همكاري و هماهنگي بيشتر مي‌تواند در اين خصوص مؤثرتر باشد.

 

روساي جمهور ايران و سوريه در جريان اين مذاكرات موضوعات مختلف منطقه‌اي و بين‌المللي از جمله اوضاع لبنان، فلسطين، عراق، رژيم صهيونيستي و موضوع هسته‌اي كشور را مورد بحث و مذاكره قرار دادند.

 

روساي جمهور دو كشور همچنين با تأكيد بر اينكه در لبنان، فلسطين و عراق شرايط به نفع مردم و مقاومت اين كشورها تغيير كرده است، روند جاري در كشورهاي مذكور را مورد حمايت قرار داده و خواستار عدم دخالت دشمنان در اوضاع داخلي آن شدند.

 

محمود احمدي‌نژاد در اين نشست، روابط ايران و سوريه را خوب و رو به پيشرفت دانست و گفت: تاكنون تصميمات مناسبي براي تقويت روابط دوجانبه و منطقه اي گرفته شده است و ضروري است با ترسيم چشم‌انداز توسعه همكاري‌ها براي آينده، مسير مشتركي را كه انتخاب كرده ايم با حفظ هماهنگي و همكاري مضاعف ادامه دهيم.

 

وي با اشاره به اهداف برخي كشورها براي ايجاد فاصله بين ايران و سوريه، گفت: اين عده قطعاً اشتباه مي‌كنند و ايران و سوريه همواره در كنار هم خواهند بود.

 

رئيس‌جمهور با اشاره به سفر بشار اسد به تهران گفت: اين سفر كمك خواهد كرد تا روابط دو جانبه با چشم‌انداز بلند و سرعت مضاعفي به پيش رود.

 

احمدي‌نژاد خاطر نشان كرد: شرايط امروز با سال‌هاي گذشته كاملاً متفاوت است و حتماً بايستي با استفاده از تجربيات گذشته، برنامه هماهنگ و جامعي را براي آينده روابط خود، ترسيم كنيم.

وي با اشاره به وضعيت آمريكا و رژيم صهيونيستي در منطقه، گفت: آنها در بدترين شرايط قرار دارند و افكار عمومي به شدت عليه آنها است.

 

رييس جمهور اضافه كرد: آمريكا مدام با شكست مواجه مي‌شود و برنامه‌ريزي‌هاي آن، يكي پس از ديگري ناكام مي‌ماند و در آينده‌اي نزديك مجبور خواهد شد با تغيير رويكرد، خروج از عراق و منطقه را عملياتي كند و هر دولتي كه در آمريكا روي كار بيايد اجباراً بايستي اين اقدام را انجام دهد.

 

احمدي‌نژاد تصريح كرد: رژيم صهيونيستي فلسفه وجودي‌اش را از دست داده است و ديگر قادر نيست سياست‌هاي آمريكا و اروپا را در منطقه هدايت كند، بنابراين به طور طبيعي رو به اضمحلال است.

 

رئيس‌جمهور تأكيد كرد: امروز شرايط به‌گونه‌اي شده است كه آزادي همه سرزمين‌هاي اشغالي، بازگشت فلسطينيان، تشكيل دولت فلسطيني و اضمحلال رژيم صهيونيستي در نزد افكار عمومي يك هدف خارج از دسترس به شمار نمي‌رود.

 

وي همچنين با اشاره به برنامه هسته‌اي كشورمان گفت: در هر مذاكره‌اي كه شركت مي‌كنيم و هر موضوعي را مطرح مي‌نماييم قطعاً در جهت تثبيت حق هسته‌اي ايران است و ملت ايران سرسوزني از حقوق خود عقب‌نشيني نخواهد كرد.

 

احمدي‌نژاد تصريح كرد: هدف اصلي تهران در تمام فعاليت‌هاي سياسي در منطقه و در عرصه بين‌المللي اين است كه مواضع كشورهاي دوست و همسايه خود را تقويت كرده و سلطه بيگانگان را تضعيف كند.

 

رئيس‌جمهور سوريه نيز در اين نشست با تأكيد بر اينكه براي دمشق تحكيم و گسترش هم‌پيماني با تهران حائز اهميت است، گفت: سوريه با جديت تقويت و تحكيم روابط با تهران را پيگيري مي‌كند.

 

بشار اسد تأكيد كرد: سوريه قوياً پيرامون مواضع، همكاري‌ها و هماهنگي‌هاي خود با ايران ايستاده و هرگز هيچ‌گونه تغييري در آن ايجاد نخواهد شد.

 

وي روابط دوجانبه سوريه و ايران را مفيد ارزيابي كرد و گفت: گام‌هاي بلندي براي تقويت همكاري‌ها برداشته شده است و در سطوح روابط دوجانبه و اقتصادي در حال پيشرفت هستيم. سرمايه‌گذاري ايران در سوريه چشم‌انداز خوبي است كه مي‌تواند در بهبود و تحكيم روابط نقش مهمي داشته باشد.

 

رئيس‌جمهور سوريه در ادامه اوضاع لبنان را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان كرد: تبادل اسراي لبناني از دستاوردهاي نيروي مقاومت و حاصل ناكامي آمريكا و همپيمانان آنان در منطقه بود.

وي افزود: رژيم صهيونيستي با آمريكا همچنان در حال توطئه در منطقه هستند و بايد در اين زمينه هوشيار بود.

 

بشار اسد با اشاره به اينكه اكثر مردم منطقه از سياست‌هاي كنوني آمريكا و رژيم صهيونيستي ناراضي هستند، گفت: رژيم صهيونيستي قدرتمند نيست و كشورها مي‌توانند با مقاومت و ايستادگي به حقوق خود دست يابند.

 

رئيس‌جمهور سوريه همچنين موضوع هسته‌اي كشورمان را مورد اشاره قرار داد و با حمايت از حق مسلم تهران در دستيابي به انرژي صلح‌آميز هسته‌اي، خاطر نشان كرد: آنچه در اين رابطه براي سوريه مهم است موافقتنامه‌هاي بين‌المللي ناظر در پرونده هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران است و به كشورهاي اروپايي نيز گفته‌ايم كه از نظر سوريه براساس موافقتنامه‌هاي بين‌المللي هر كشوري از جمله ايران حق دارد غني‌سازي كند و نيروگاه هسته‌اي داشته باشد.

http://sanatnews.ir/News/1/4010
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است