دو شنبه 11 تير 1403

کارگروه صنعت و معدن ايران و بلاروس در "مينسک" تشکيل مي‌شود

  تاريخ:سی ام ارديبهشت 1387 ساعت 16:48   |     کد : 400   |     مشاهده: 2793
به گزارش صنعت نيوز: سرپرست معاونت امور اقتصادي و بين المللي وزارت صنايع و معادن گفت: دومين کارگروه (کميته) صنعت و معدن ايران و بلاروس به رياست وزير صنايع ومعادن جمهوري اسلامي ايران و وزير صنايع بلاروس 31 ارديبهشت تا دوم خرداد در مينسک بلاروس تشکيل مي‌شود.

به گزارش صنعت نيوز: سرپرست معاونت امور اقتصادي و بين المللي وزارت صنايع و معادن گفت: دومين کارگروه (کميته) صنعت و معدن ايران و بلاروس به رياست وزير صنايع ومعادن جمهوري اسلامي ايران و وزير صنايع بلاروس 31 ارديبهشت تا دوم خرداد در مينسک بلاروس تشکيل مي‌شود. 

به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت صنايع و معادن، "علي اصغر رمزي" افزود: در سفر محرابيان به بلاروس که به دعوت همتاي وي، "آناتولي روستسکي" صورت مي گيرد، موارد مطروحه در يادداشت تفاهم نخستين جلسه کميته صنعت ومعدن که در تهران به امضاي دو طرف رسيد، پيگيري خواهد شد.

سرپرست معاونت امور اقتصادي و بين المللي وزارت صنايع و معادن، همچنين به همکاريهاي دوکشور اشاره کرد و گفت: فعاليت گروه صنعتي ايران خودرو در بلاروس و همکاري با شرکت يونيسون در فازهاي خط توليد سمند شامل صدور 330 دستگاه بصورت CKD، توليد و فروش 260 دستگاه خودرو، برنامه توليد 60 هزار دستگاه خودرو و برنامه ريزي براي افزايش آن به 120 هزار دستگاه و صدور آن به کشورهاي ثالث و نيز ايجاد 10 نمايندگي فروش فعال خودرو در بلاروس، از جمله همکاريهاي صنعتي و معدني موجود بين تهران و مينسک است.

به گفته رمزي، همکاري شرکت "مازيران" در قالب ايجاد نمايندگي انحصاري توليد و توزيع خدمات محصولات ماز بلاروس در ايران، امضاي قرارداد خط توليد مانيتورينگ علائم حياتي، امضاي تفاهمنامه همکاري در زمينه استاندارد، امضاي قرارداد خريد انواع ماشين آلات کشاورزي و دامپتراگهاي معدني و خودروهاي سنگين از بلاروس و ايجاد نمايندگي در ايران از ديگر موارد همکاري موجود ميان دو کشور است.

سرپرست معاونت امور اقتصادي و بين المللي وزارت صنايع و معادن پيگيري بمنظور امضاي قرارداد ساخت کارخانه سيمان در بلاروس، امضاي پروتکل احداث دو نيروگاه حرارتي در اين کشور، مذاکره درخصوص صادرات تجهيزات پزشکي و دندانپزشکي و نيز همکاري در زمينه صنايع ريلي و توليد واگن و بررسي امکان توسعه همکاريهاي فناوريهاي نوين علوم زمين را بخشي ديگر از همکاريهاي موجود بين دو کشور دانست.

وي خاطرنشان کرد: خوشبختانه در چند سال اخير صدور خدمات فني ومهندسي با توجه به توانمنديهاي صنعتگران کشور و برنامه ريزي و حمايتهاي وزارت صنايع ومعادن رشد مطلوبي داشته است.

رمزي گفت: حجم تفاهمنامه ها، قراردادهاي در حال اجرا و خاتمه يافته با ساير کشورها به بيش از 200 مورد مي رسد.

وي افزود: وزارت صنايع و معادن علاوه بر مسوليت برگزاري اجلاس مشترک با برخي کشورها ، مسوليت کميته صنعت ومعدن ساير اجلاس مشترکي که ديگر وزارتخانه ها مسئوليت آنرا دارند ، نيز دارد. 

 

http://sanatnews.ir/News/1/400
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است