جمعه 15 تير 1403

آیت الله جنتی مردم را به صبر فراخواند

  تاريخ:دوازدهم مرداد 1387 ساعت 10:05   |     کد : 3931   |     مشاهده: 857

ایرنا : آيت الله "احمد جنتي"، امام جمعه موقت تهران با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در ديدار اخيرشان با کارگزاران نظام در عيد بزرگ مبعث و توصيه ايشان به صبر و مقاومت در همه شرايط، مردم را به صبر در برابر مشکلات فراخواند.

 

آيت الله جنتي امروز در خطبه دوم نماز جمعه تهران، با تاکيد بر اين که مقاومت ها بايد ادامه يابد، اظهار داشت‌: تحريم ها و دشمني ها را تحمل مي کنيم و در پايگاه اسلامي خود مي ايستيم.

 

دبير شوراي نگهبان قانون اساسي خاطرنشان کرد:‌ همان گونه که ائمه اطهار(ع) در مقابل فشار ها مقاومت کردند و صبر و مقاومت آنان سبب شد تا اسلام و تشيع بماند، همچنين انقلاب اسلامي بوجود آمد و قدرت شرک و دشمن بر اثر مقاومت شکسته شد، امروز نيز مقاومت ها بايد ادامه يابد.

وي در بخش ديگري از خطبه هاي نماز جمعه با تقدير از قوه قضاييه، وزارت اطلاعات و نيروي انتظامي براي دستگيري و اعدام اشرار گفت: اين اقدام، کار بسيار خوبي بود و بايد ريشه فساد ها برچيده شود.

 

خطيب نماز جمعه تهران تصريح کرد:‌ در جمهوري اسلامي ايران معني ندارد شخصي 50 نفر را بکشد و آرام آرام در خيابان راه برود يا کسي تجاوز به عنف کند و آزادانه در جامعه تردد نمايد.

 

وي افزود: اين کارها ده سال پيش بايد انجام مي شد اما اکنون هم که انجام شده است، قابل تقدير است.

 

جنتي کساني را که در خارج نشسته اند و از بيرون جايزه مي گيرند و اين کارها را محکوم مي کنند، نکوهش کرد و گفت: اگر بلاهايي نظير تجاوز به عنف بر سر آنان مي آمد، آن وقت به مردم ايران حق مي دادند.

 

خطيب نماز جمعه تهران در ادامه خطبه دوم نماز جمعه با تبيين موضوع اخلاقيات اجتماعي از ديدگاه قرآن کريم گفت: بايد بينديشيم که به چه ميزان گرفتار گناهاني چون غيبت، تهمت و دروغ شده ايم.

وي تصريح کرد: مردم وقتي زندگي اسلامي خواهند داشت که با اخلاق اسلامي زندگي کنند.

 

جنتي با بيان اين که با رعايت اخلاق اسلامي کرامت همه انسان ها محفوظ مي ماند، اظهار داشت: با تهمت زدن، دروغ گفتن و غيبت کردن صحنه اجتماعي به هم مي خورد و اگر اين موارد در جامعه نفوذ و شيوع پيدا کند، سلب اطمينان از افراد در جامعه عموميت مي يابد و افراد مورد سوء ظن قرار مي گيرند.

 

دبير شوراي نگهبان قانون اساسي به موضوع رعايت اخلاق در مسايل سياسي اشاره و تاکيد کرد که رعايت نکردن اين مسايل وحدت جامعه را به هم مي زند.

 

وي مردم را به تفکر در صفاتي که قرآن براي متقين معرفي کرده است، فراخواند و گفت: بايد از خود سئوال کنيم که چرا به آنجا که مي خواهيم، نرسيده ايم.

 

وي همچنين با اشاره به سالروز تاسيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي خاطرنشان کرد: اين شورا، مردمي بوده و سابقه خوبي در خدمت رساني دارد.

 

http://sanatnews.ir/News/1/3931
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است