جمعه 15 تير 1403

از مصرف کلسیم غافل نشوید

  تاريخ:هشتم مرداد 1387 ساعت 14:40   |     کد : 3788   |     مشاهده: 109

پژوهشگران معتقدند کلسیم برای داشتن استخوان های سالم در بدن ضروری است و برای جذب آن نیز بدن به ویتامین د نیاز دارد.

پزشکان با اشاره به این که یکی از علل ابتلا به بیماری ها و عوارض استخوانی کمبود ویتامین د است ، توصیه می کنند که کودکان باید فعالیتهای بدنی بیشتر داشته و مواد غذایی سالم تری بخورند تا دچار این عوارض نشوند.

ماریا استفانو خبرنگار فاکس نیوز در گزارشی اعلام کرد : کودکان در مقایسه با گذشته به میزان بیشتری در معرض ابتلا به بیماری های استخوان قرار دارند.

بخش اعظم اسکلت و استخوان بدن انسان در کودکی و نوجوانی شکل می گیرد و این ساختار و اسکلت باید بتواند در تمام طول عمر انسان برایش کارایی داشته باشد.

ویتامین د نه تنها از طریق تغذیه بلکه از طریق تابش نور خورشید به پوست بدن نیز تامین می شود.

به گفته کارشناسان قرار گرفتن طولانی پوست بدن در معرض تابش نور خورشید می تواند خطرناک باشد و کودکان با چند دقیقه قرار گرفتن در برابر نور خورشید می توانند ویتامین د مورد نیازشان را تامین کنند.

گزارشگر فاکس نیوز می گوید ، یکی دیگر از مسائلی که باعث شکنندگی و ضعف استخوان در بدن کودکان می شود چاقی و افزایش بی اندازه وزن است و به همین دلیل لازم است کودکان ورزش و تحرک داشته باشند.

پزشکان در حال حاضر توصیه می کنند که بدن در روز به چهارصد واحد ویتامین د نیاز دارد اما ممکن است به زودی در این ارزیابی و برآورد تجدید نظر شده و میزان یک هزار واحد ویتامین د برای هر روز توصیه شود.

گزارشگر فاکس نیوز می گوید، بیشتر مردم تلاش می کنند این چهارصد واحد ویتامین د توصیه شده را از طریق نوشیدن چهار لیوان شیر در روز یا مولتی ویتامین تامین کنند.

همچنین ویتامین د نه تنها برای درمان نارسایی های استخوان در بدن مفید است بلکه می تواند از بروز برخی از انواع سرطان نیز جلوگیری کند.

http://sanatnews.ir/News/1/3788
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است