جمعه 15 تير 1403

ایدز حاصل تحمیل فرهنگ قدرتهای بزرگ

  تاريخ:هشتم مرداد 1387 ساعت 10:57   |     کد : 3738   |     مشاهده: 791

رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: توسعه بیماریهای واگیر نظیر ایدز نیز محصول فقر، فقدان بهداشت و نبود آموزش است.

وی در ادامه سخنرانی خود افزود: اگر این موضوع ریشه یابی شود محصول مناسبات اقتصادی و فرهنگی تحمیلی از جانب قدرتهای بزرگ و نداشتن کارایی نظامهای کنونی حاکم بر جهان است.

 

رییس جمهور تاکید کرد: دلیلی وجود ندارد که مردمان سرزمین های بزرگ و با فرهنگ های غنی در مناطق خاصی از جهان با چنین بیماری هولناکی دست و پنجه نرم کنندو برخی از کشورها جمعیت خود را به خاطر این بیماری خطرناک به سرعت از دست بدهند.

 

احمدی نژاد با اشاره به افزایش تولید موادمخدر در سالهای اخیر گفت: تولید مواد مخدر با نرخ سرسام آوری افزایش یافته است و جالب است که این افزایش در مناطقی رخ داده است که قدرتمندان جهانی با متحدانشان در آنجا حضور نظامی دارند.

 

رییس جمهور گفت: در امور اقتصادی با چالش های اقتصادی سنگین مواجه هستیم ، خشکسالی های ناشی از نبود حفاظت های زیست محیطی و تولید بیش از حد گازهای گلخانه ای، کاهش ارزش برابری دلار و افزایش قیمت نفت و گاز با مقاصد سیاسی و اقتصادی که منجر به گرانی گسترده و اسیب به کشورهای ضعیف شده است.

 

احمدی نژاد آشفتگی در بازارهای پولی و مالی و بورسهای جهان و خانه نشین شدن عده زیادی از کشاورزان کشورهای فقیر به علت واردات مواد کشاورزی ارزان قیمت ناشی از پرداخت یارانه به کشاورزان و حذف تعرفه های واردات ناشی از قواعد سازمان تجارت جهانی در کشورهای ضعیف را خاطرنشان کرد. رئیس جمهور گفت: مداخلات گسترده دولت های بزرگ در بازارهای پولی و کنترل این بازارها به نفع اقتصادشان، با توجه به در اختیار داشتن بانک های بزرگ باعث کاهش نقش سایر کشورها در استفاده از منابع می شود.

 

وی افزود: مسائل مربوط به انتقال پولی به سایر کشورها ، ‌انحصار گرایی در علم و فناوری و جلوگیری از انتقال آن به سایر کشورها و اعمال محدودیت های مختلف و جلوگیری از پیشرفت کشورها و دامن زدن به اختلافات کشورها و ایجاد تشنجات و ناامنی به منظور تشدید رقابت های نظامی و تسلیحاتی و ایجاد بازار فروش تسلیحات به کشورهای متخاصم از چالش های اقتصادی است.

 

http://sanatnews.ir/News/1/3738
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است