جمعه 15 تير 1403

شناسايي 2000 نقطه حادثه‌خيز در ايران

  تاريخ:هفتم مرداد 1387 ساعت 16:47   |     کد : 3704   |     مشاهده: 107

فارس: معاون اداره ‌كل ايمني ترافيك سازمان حمل و نقل و راهداري كشور از شناسايي 2 هزار و 324 نقطه حادثه‌خيز در جاده‌هاي ايران خبر داد.

عباس محمودآبادي امروز در گفتگو با خبرنگاران در سمنان افزود: بر اساس آخرين آمارها، 564 نقطه از اين مناطق سال گذشته به ‌صورت كامل اصلاح شده است.

وي ادامه داد: حذف و اصلاح نقاط حادثه‌خيز در جاده‌هاي كشور از برنامه‌هاي اصلي سازمان حمل و نقل و راهداري بوده و در همين راستا، امسال اصلاح يك هزار نقطه در دستور كار اين سازمان قرار داده شده است.

معاون اداره‌كل ايمني ترافيك سازمان حمل و نقل و راهداري كشور با بيان اينكه در صورت افزايش اعتبار مي‌توان شمار اين نقاط را به يك هزار و 400 نقطه رساند، گفت: امسال براي اجراي اين برنامه، يك هزار ميليارد ريال اعتبار ملي و يك هزار ميليارد ريال اعتبار استاني اختصاص يافته است.

محمودآبادي با اشاره به اختصاص 850 ميليارد ريال اعتبار براي اجراي طرح‌هاي ارتقاي ايمني ترافيك در راه‌هاي كشور گفت: از اين ميزان اعتبار، 550 ميليارد ريال مربوط به بخش راه است و بقيه در حوزه نظارت و حمل و نقل هزينه مي‌شود.

وي مهندسي راه، ارتقاي كيفيت راه، نصب تجهيزات ايمني، رفع نقاط حادثه‌خيز، ايجاد شيارهاي لرزاننده و تامين روشنايي را از مهم‌ترين برنامه‌هاي سازمان حمل و نقل و راهداري كشور براي تامين امنيت راه‌هاي كشور عنوان كرد.

معاون اداره ‌كل ايمني ترافيك سازمان حمل و نقل و راهداري كشور ادامه داد: رسيدگي به تخلفات شركت‌هاي حمل و نقل و رانندگان، ادامه كنترل نامحسوس، توسعه كميته‌هاي ايمني، نصب دستگاه‌هاي كنترل سرعت و تجهيز پليس به دوربين‌هاي سرعت‌سنج ثابت و سيار نيز از ديگر برنامه‌هاي اين سازمان براي افزايش ايمني ترافيك است.

محمودآبادي از كاهش 3/16 درصدي كشته‌هاي حوادث رانندگي در سه‌ ماهه نخست امسال در كشور خبر داد.

http://sanatnews.ir/News/1/3704
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است