جمعه 15 تير 1403

تفاهم‌نامه پزشك خانواده امضا شد

  تاريخ:هفتم مرداد 1387 ساعت 15:16   |     کد : 3687   |     مشاهده: 123

فارس: مدير عامل سازمان بيمه خدمات درماني گفت: تفاهم‌نامه پزشك خانواده و بيمه روستايي بين وزارت بهداشت و وزارت رفاه با سرانه 10 هزار تومان براي هر نفر امضا شد.

صادق رجايي در گفت‌و‌گو با فارس‌ افزود: براي امضاي تفاهم‌نامه اجراي پزشك خانواده در روستاها و شهرهاي زير 20 هزار نفر وزير بهداشت اختيار را ‌امامي رضوي معاون سلامت و وزير رفاه اختيار را به بنده به عنوان رئيس سازمان بيمه خدمات درماني تفويض كردند و اكنون با امضاي اين تفاهمنامه از طرف بنده كه ‌شنبه انجام شد، تفاهم‌نامه بين 2 طرف به امضا رسيد.

وي گفت: بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده خدمات پزشكان خانواده در روستاها و شهرهاي زير 20 هزار نفر نسبت به سال گذشته تغيير چنداني ندارد اما به علت افزايش 15 درصدي تعرفه خدمات پزشكي در شهرها براي ارائه خدمات تخصصي و فوق‌تخصصي سطح 2 و 3 و نيز تورم با افزايش هزينه‌ها براي اجراي اين طرح مواجهيم.

وي افزود: سال گذشته سرانه خدمات سطح يك پزشكان خانواده به روستائيان و ساكنان شهرهاي زير 20 هزار نفر 8 هزار و 500 تومان بود كه امسال به 10 هزار تومان افزايش يافت كه 9 هزار و 700 تومان آن در اختيار وزارت بهداشت قرار مي‌گيرد و 300 تومان ديگر براي نظارت و پايش اجراي طرح از سوي سازمان بيمه خدمات درماني هزينه مي‌شود.

وي ادامه داد: اعتبار كلي اين طرح 500 ميليارد تومان است و نسبت به سال گذشته افزايش نيافته است و افزايش سرانه خدمات پزشكان خانواده با كسر اعتبارات خدمات تخصصي و فوق تخصصي ميسر شده است به همين علت با كسري جدي در تأمين اعتبارات خدمات سطح 2 و 3 مواجهيم.

وي اضافه كرد: ‌سرانه خدمات سطح 2 و 3 كه خدمات پس از ارجاع بيماران به مراكز تخصصي و فوق‌تخصصي است از 14 هزار و 600 تومان پارسال به 12 هزار و 200 تومان كاهش يافته است و با كسري 40 درصدي در اين بخش مواجهيم.

رجايي گفت: خدمات پزشكان خانواده و خدمات تخصصي و فوق‌تخصصي نظام ارجاع يك مجموعه و زنجيره به هم پيوسته است و كاهش اعتبارات خدمات سطح 2 و 3 به كل طرح صدمه مي‌زند.

http://sanatnews.ir/News/1/3687
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است