جمعه 15 تير 1403

فروش اسناد هسته‌اي در بازار سياه

  تاريخ:هفتم مرداد 1387 ساعت 15:08   |     کد : 3684   |     مشاهده: 139

فارس: اخيرا گزارشي منتشر شد كه در آن به نگراني جامعه جهاني از برنامه‌هاي ساخت و قاچاق تسليحات هسته‌اي اشاره و افزوده شد كه دستورالعمل‌هاي توليد اورانيوم غني‌شده براي ساخت كلاهك‌هاي جنگي روز به روز افزايش مي‌يابند و در بازار سياه بين‌المللي به فروش مي‌رسند.

در يكي از گزارشهاي روزنامه گاردين كه اخيرا منتشر شد آمده بود كه بر اساس گفته‌هاي كارشناساني كه به پيگري بدترين نوع قاچاق جهان مي‌پردازند برنامه‌هايي براي ساخت بمب‌هاي هسته‌اي وجود دارند كه موجب نگراني شده است.

به عقيده اين كارشناسان جامعه جهاني از اين نگران است كه مبادا دستورالعمل‌ توليد اورانيوم غني شده كه براي توليد كلاهك‌هاي جنگي به كار مي‌روند در بازار سياه جهان به فروش برسند.

نگراني‌هاي مربوط به فروش دانش فني هسته‌اي پس از آن پديد آمد كه دولت سوئيس، به طور پنهاني هزاران سند مربوط به تحقيقات قاچاق تسليحات هسته‌اي بصورت انبوه را نابود كرد.

در ادامه اين گزارش آمده است كه نابودي 30هزار سند هسته‌اي موجب بيشتر شدن اين نگراني‌ها شد و نشان داد كه قاچاق تسليحات هسته‌اي به طور روز افزون در حال افزايش است و طرح‌هاي ساخت بمب اتمي در بازار سياه جهاني به طور مخفيانه به فروش مي‌رسند.

در ادامه اين گزارش ذكر شده بود كه نابودي اسناد هسته‌اي مذكور تحت فشار آمريكا صورت گرفت.

نگراني‌هاي بيشتري در ميان كارشناسان هسته‌اي وجود دارد كه عقيده دارند نسخه‌هاي ديگري از اين اسناد در بازار سياه جهاني موجود است.

 

http://sanatnews.ir/News/1/3684
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است