چهارشنبه 6 تير 1403

مخالفت باساخت بزرگترين تله‌كابين خاورميانه

  تاريخ:نوزدهم دی 1388 ساعت 12:51   |     کد : 32989   |     مشاهده: 705

فارس: معاون ارزيابي سازمان محيط زيست گفت: 8 هزار هكتار از منطقه نمونه گردشگري كه بزرگترين تله‌كابين خاورميانه را در خود جاي داده، به علت تداخل با مناطق حفاظت شده سياهرود رودبار، با مخالفت سازمان محيط زيست مواجه شده است.

علي‌رضا رحمتي، درباره ساخت بزرگترين تله‌كابين خاورميانه در بخشي از مناطق حفاظت شده شمال كشور، گفت: منطقه نمونه گردشگري رودبار (منطقه گردشگري درفك) در شهرستان رودبار واقع شده است و قرار است بزرگترين تله‌كابين خاورميانه در اين منطقه احداث شود.

وي در ادامه گفت: در تاريخ 30 آبان سال جاري اين مسئله در كميته ارزيابي زيست محيطي مطرح شده است.

معاون دفتر ارزيابي سازمان حفاظت محيط زيست اظهار داشت: وسعت اين طرح (منطقه نمونه گردشگري )18 هزار هكتار است كه 8 هزار هكتار آن داخل منطقه حفاظت شده سياهرود رودبار قرار دارد.

وي با اشاره به وسعت قابل ملاحظه منطقه نمونه گردشگري و تداخل آن با مناطق تحت مديريت سازمان بيان كرد: اين مسئله جهت تصميم‌گيري به كميته شوراي ساماندهي مناطق سازمان ارسال شده است.

معاون ارزيابي سازمان محيط زيست گفت: به استناد به ماده 16 قانون حفاظت بهسازي محيط زيست و تبصره 14 ماده 31 قانون حفاظت و بهره‌برداري از جنگل‌ها و مراتع همچنين تبصره ماده 3 دستورالعمل ابلاغي وزير جهاد كشاورزي در تاريخ 3 ارديبهشت سال 87 براي واگذاري منع قانوني دارد.

طبق گفته رحمتي، اين مسئله به معاون سرمايه‌گذاري طرح‌هاي سازمان ميراث فرهنگي اطلاع داده شده و نامه‌اي در اين زمينه ارسال و مخالفت سازمان محيط زيست به صراحت اعلام شده است.

وي با اشاره به اين‌كه وسعت اين تله‌كابين در حدود 12 كيلومتر در داخل منطقه شكارممنوعه درفك در استان گيلان است، تأكيد كرد: به علت عبور از عرصه‌هاي بكر و منحصر به فرد جنگلي، همچنين با توجه به مغايرت با زن‌هاي تفريحي بر اساس مطالعات مديريت زيست محيطي مناطق، ضرورت حذف محدوده‌هاي تداخلي اين پروژه با منطقه حفاظت شده سياهرود به كارفرما اعلام شده است.

رحمتي در كميته بررسي و تصويب طرح جامع منطقه نمونه گردشگري درفك كه در محل معاونت سرمايه‌گذاري ميراث فرهنگي و گردشگري در تاريخ 2 دي سال جاري، برگزار شده، به عنوان عضو كميته به نمايندگي از سازمان محيط زيست اين موضوع را به كميته مذكور اعلام كرده است.

وي تأكيد كرد: مقرر شد، تصميم‌گيري نهايي پس از طرح موضوع در كميته ارزيابي اثرات زيست محيطي اعلام شود.

 

http://sanatnews.ir/News/1/32989
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است