يک شنبه 8 مهر 1403

تلفن همراه موجب خارش بدن ميشود

  تاريخ:بيست و هشتم ارديبهشت 1387 ساعت 16:55   |     کد : 329   |     مشاهده: 1883

 

تحقيقات نشان مي دهد كه استفاده از تلفن همراه در افرادي كه مبتلا به حساسيت هاي معمول هستند، ممكن است حساسيت آنان را تحريك مي‌كند و افزايش دهد.

 

تحقيقات نشان مي دهد كه استفاده زياد از تلفن همراه حساسيت به مواد حساسيت زا را افزايش داده و علايمي مانند آبريزش بيني و اشك و خارش پوست بدن را در پي دارد.

از دير باز گل و گياه يكي از عوامل بروز حساسيت فصلي بوده و اكنون تلفن همراه و آيپاد كه با زندگي مدرن عجين شده اند، نيز ممكن است حساسيت ها را افزايش دهند.

گرده، هاگ، شوره حيوانات و گرد وخاك شايع ترين مواد حساسيت زا هستند، اما Vitals.com كه سايت بررسي پزشكي است و 720 هزار پزشك در آن عضويت دارند، در مورد حساسيت هايي كه استفاده از تكنولوژي مدرن سبب آن مي شود، هشدار داده است.

افزايش استفاده از تلفن همراه و ساير تكنولوژي هاي بي سيم بحث داغي را بوجود آورده است و گفته مي شود كه استفاده زياد از دستگاه هاي بي سيم و در معرض تشعشع و ريز موج هاي آنها قرار گرفتن، روي افرادي كه حساسيت الكترومغناطيسي دارند، تاثيرات منفي مي گذارد. اين تاثيرات مي تواند شامل خارش پوست، خستگي و سردرد باشد.

تحقيقات نشان مي دهد كه استفاده از تلفن همراه در افرادي كه مبتلا به حساسيت هاي معمول هستند، ممكن است حساسيت آنان را تحريك مي‌كند و افزايش دهد.

تلفن همراه همچنين بر كاربراني كه داراي حساسيت هاي پوستي هستند و به فلزات و مواد مختلف موجود در دستگاه ها حساسيت دارند، تاثير مي‌گذارد. وقتي نيكل كه شايع ترين عامل حساسيت زاي پوستي است در قاب و باتري تلفن همراه به كار مي رود، كاربران در معرض آماس هاي پوستي تماس آلرژيك قرار مي‌گيرند.

 

http://sanatnews.ir/News/1/329
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است