دو شنبه 11 تير 1403

اجرای سیاست کاهش آسیب در زندانها

  تاريخ:دوم مرداد 1387 ساعت 10:37   |     کد : 3241   |     مشاهده: 913

‌سخنگوی قوه قضاییه گفت: سیاست کاهش آسیب به عنوان محوری‌ترین راهکار و بهترین تجربه سازمان زندانها در زندان‌های کشور در حال اجراست.

علیرضا جمشیدی در دومین نشست فصلی مدیران سازمان زندان‌ ها به تلاش‌ ها و پیشرفت‌های ارزشمند سازمان زندان‌ها اشاره کرد و گفت : سیاست کاهش آسیب به عنوان محوری‌ترین راهکار و بهترین تجربه در زندان‌ها اجرا می‌شود.

 

وی به فرایند دادرسی از مرحله دستگیری تا اجرای حکم اشاره کرد و گفت : بیشترین زمان ارتباط با مجرمان را کارکنان زندان‌ها دارند و کار در مجموعه زندان سخت‌ترین کار است.

 

وی افزود: چرا که مرحله تحقیق، کشف جرم و دادرسی که در نیروی انتظامی و دادسراها انجام می‌شود، در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت می‌پذیرد و در مجموع ممکن است20 روز طول بکشد اما با صدور حکم زندان برای مجرمان این زندان‌ها هستند که در مدت طولانی و حتی چند سال با مجرمان در ارتباط هستند.

 

او اضافه کرد: بنابراین در مقایسه با مراحل دستگیری و دادرسی که در مدت کوتاه انجام می‌شود سختی کار در زندان‌ها آشکار می‌ شود.

 

معاون حقوقی و توسعه قوه قضاییه گفت: وجود فرد ناهنجار در خانواده مشکلات و هزینه گزافی از جنبه‌های اقتصادی و روانی بر خانواده تحمیل می‌ کند اما کارکنان زندان‌ها با افراد ناهنجار درگیر هستند که با این همه مشکلات، در حوزه اجرا و مدیریت کسی نمی‌تواند منکر عملکرد خوب مجموعه مدیریت سازمان زندان‌ها شود.

 

جمشیدی بر اجرای سیاست کاهش آسیب در زندان‌ها تاکید کرد و به مدیران سازمان زندانها پیشنهاد کرد الگویی از زندان با پیش‌بینی موارد اصلاحی و تربیتی با مد نظر قراردادن فناوری روز طراحی کنند.

  

http://sanatnews.ir/News/1/3241
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است