دو شنبه 11 تير 1403

8 ميليون فرانسوي زير خطر فقر

  تاريخ:دوم مرداد 1387 ساعت 10:37   |     کد : 3240   |     مشاهده: 725

منابع رسمي فرانسه اعلام کردند بيش از سيزده درصد مردم فرانسه معادل حدود هشت ميليون نفر از مردم اين کشور زير خط فقر زندگي مي کنند.

به گزارش پايگاه اينترنتي روزنامه لاتريبون، بر اساس مطالعاتي که نتايج ان روز جمعه انتشار يافت سيزده و دو دهم درصد مردم فرانسه زير خط فقر قرار دارند. طبق اين تحقيقات در سال دوهزار وشش هفت ميليون و هشتصد هزار نفر از مردم فرانسه با درامد ماهيانه کمتر از هشتصد و هشتاد يورو زندگي کرده اند.اين رقم شصت درصد درامد متوسط در فرانسه را تشکيل مي دهد که يک هزار و چهارصد و هفتاد يورو است .

اين مطالعات همچنين نشان ميدهد درامد نيمي از اين جمعيتِ زير خطر فقر فرانسه ، کمتر از هفتصد و بيست يورو در ماه است و حتي تعداد فقرا در شهرهايي که بيش از بيست هزار نفر جمعيت دارند خيلي بيشتر است.

در طبقه بندي سني فقر نيز مشخص شده است جوانان کمتر از بيست و پنج سال، نسبت به سنين ديگر ، پايين ترين سطح زندگي را دارند .

بر اساس اخرين اطلاعات اداره امار اتحاديه اروپا موسوم به يوروست، شانزده درصد جمعيت بيست و پنج کشور عضو اتحاديه اروپا در سال دوهزار وشش، زير خطر فقر قرار داشتند که در اين ميان ليتواني با بيست و سه درصد بيشترين و سوئد با نه درصد کمترين ميزان فقرا را داشته اند.

 

http://sanatnews.ir/News/1/3240
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است