دو شنبه 11 تير 1403

مقام نخست رسانه ملی در آسیاویژن

  تاريخ:دوم مرداد 1387 ساعت 09:37   |     کد : 3226   |     مشاهده: 879

صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای دومین سال متوالی مقام نخست بیشترین تعداد اخبار تولیدی و ارسالی به آسیاویژن را کسب کرد.

مدیر ارشد اجرایی آسیاویژن با ارائه آمار عملکرد سالیانه اعضای اتحادیه خبری آسیا اقیانوسیه (آسیاوی‍ژن) اعلام کرد، IRIB برای دومین سال متوالی از نظر تعداد تولید و ارسال اخبار همراه تصاویر رتبه نخست و از نظر ارسال اخبار روز پس از شبکه (ام سی او تی) تایلند رتبه دوم را در بین اعضا فعال این اتحادیه خبری به خود اختصاص داده است.

 

خاطرنشان می شود اختلاف بیش از چهار و نیم ساعته ایران با مرکز آسیاویژن در کوالالامپور از علل اصلی بازماندن آی آر آی بی برای احراز رتبه نخست خبرهای روز (same day) است.

 

آلن ویلیامز مدیر ارشد اجرایی آسیاویژن در نامه ای علاوه بر تقدیر از نحوه عملکرد مناسب بخشهای خبری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در پوشش مناسب اخبار افزود آی آر آی بی از تخفیف ارزی در پرداخت حق اشتراک اتحادیه خبری برخوردار شده است.

 

اعضای آسیاویژن با مرکزیت مالزی روزانه و در دو نوبت صبح و عصر مهمترین خبرهای خود را بهمراه تصاویر مربوطه از طریق اینترنت و ماهواره برای یکدیگر مبادله می کنند.

 

صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که از اعضای اولیه و فعال آسیاویژن می باشد در مقاطع گوناگون بارها جوایز مختلفی از اتحادیه ها و نهادهای بین المللی به دلیل پوشش سریع و مناسب اخبار داخلی و منطقه ای را به خود اختصاص داده است.

 

هم اکنون اتحادیه خبری آسیاویژن شامل 19عضور از افغانستان ،ژاپن ، بنگلادش ، مالزی ،بوتان ،مغولستان ،برونئی ، نپال ، چین ، پاکستان ، هنگ کنگ ، سنگاپور، هند ، سریلانکا ، ایران ، تیمور، تایلند ، ترکیه ، ماکائو است و اتحادیه خبری اروپا (ایی بی یو) نیز به صورت روزانه در تبادل اخبار با آسیاویژن فعال است.

 

http://sanatnews.ir/News/1/3226
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است