جمعه 27 مهر 1403

واشنگتن پست: نتانیاهو است که مانع توافق آتش‌بس است

  تاريخ:بيست و هفتم مهر 1403 ساعت 12:37   |     کد : 300937   |     مشاهده: 18
روزنامه واشنگتن پست در گزارشی درباره شهادت ادعایی یحیی السنوار گزارش کرده این بنیامین نتانیاهو است که بارها با مطرح کردن خواسته‌های جدید مانع توافق آتش‌بس در غزه شد.
به گزارش ایسنا، روزنامه واشنگتن پست به نقل از دیپلمات‌های آگاه از مذاکرات آتش‌بس غزه اعلام کرد، یحیی السنوار، رهبر حماس که ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته مدعی شد در حملات این رژیم در جنوب نوار غزه به شهادت رسیده است، «تنها مانع در مقابل آتش بس غزه نبود و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل از ژوئن گذشته با مطرح کردن خواسته‌های جدید بارها در توافق کارشکنی کرده است.»
ارتش رژیم صهیونیستی پنجشنبه مدعی شد یحیی السنوار در حملات این رژیم در جنوب نوار غزه به شهادت رسید. برخی رسانه‌های عبری می‌گویند حتی با وجود شهادت یحیی السنوار، حماس نیز مثل حزب‌الله بعد از ترور رهبر خود می‌تواند به فعالیت ادامه بدهد و تهدیدی برای این رژیم باشد.
برخی مسئولان و رسانه‌های این رژیم مدعی هستند بعد از ترور یحیی السنوار دستیابی به آتش‌بس و تبادل اسرا راحت‌تر است.
واشنگتن پست به نقل از این دیپلمات‌ها نوشت: مذاکرات آتش بس در هفته‌های اخیر متوقف شد. قبل از اینکه بنیامین نتانیاهو خواسته‌های جدیدی را مطرح کند، حماس همچنان حامی توافقی بود که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد داده بود.
مذاکرات آتش بس غزه به دلیل لجاجت و پافشاری نتانیاهو بر ادامه جنگ به بن‌بست رسید و ارتش این رژیم همچنان به حملات خود علیه غزه ادامه می‌دهد و اخیرا جنایت‌ها در مناطق شمال نوار غزه و محاصره آن را تشدید کرده است.

http://sanatnews.ir/News/1/300937
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است