شنبه 21 مهر 1403

خرید گاز برای ذخایر اضطراری ژاپن ۴ برابر می‌شود

خرید گاز برای ذخایر اضطراری ژاپن ۴ برابر می‌شود
  تاريخ:بيست و يکم مهر 1403 ساعت 12:54   |     کد : 300846   |     مشاهده: 16
به گزارش صنعت نیوز، ژاپن به منظور تقویت امنیت انرژی، سرگرم مذاکره برای خرید گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) برای ذخایر اضطراری است.
یویا هاسیگاوا، مدیر واحد توسعه منابع انرژی وزارت اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن به رویترز گفت: از اواسط تا اواخر دهه ۲۰۲۰، تلاش خواهیم کرد در طول سال، هر ماه دستکم یک محموله تهیه کنیم که دستکم ۱۲ محموله در سال می‌شود.
در حال حاضر، ژاپن به طور متوسط، سه محموله ال‌ان‌جی در سال برای ذخایر اضطراری خریداری می‌کند. در طول دوره تقاضای داخلی ضعیف‌تر برای ال‌ان‌جی، ژاپن بخشی از این محموله‌ها را فروخته است.
اگر طرح افزایش خرید ال‌ان‌جی برای ذخایر اضطراری تصویب شود، ژاپن که دومین واردکننده بزرگ ال‌ان‌جی در جهان پس از چین است، به خریدار فعال‌تری در بازار ال‌ان‌جی تبدیل می‌شود. گاز طبیعی در حال حاضر، حدود یک سوم از سبد تولید برق ژاپن به حساب می‌آید.
وزیر جدید صنعت ژاپن هفته گذشته اظهار کرد: این کشور قصد دارد به راه اندازی مجدد نیروگاه‌های هسته‌ای و افزایش ظرفیت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر ادامه دهد و دولت جدید، سیاست انرژی فعلی را تغییر چندانی نخواهد داد.
یوجی موتو، وزیر صنعت که توسط شیگرو ایشیبا، نخست وزیر جدید ژاپن منصوب شده است، گفت:‌ می‌توانیم از نیروی تجدیدپذیر، استفاده حداکثری داشته باشیم و نیروی هسته‌ای امن را تا حد امکان دوباره کار بیندازیم.
ژاپن سرگرم برگرداندن نیروی هسته‌ای به عنوان منبع انرژی کلیدی است و به دنبال حمایت از امنیت انرژی خود در پی بحران انرژی است که به افزایش قیمت سوخت‌های فسیلی منتهی شد.
این کشور حدود ۹۰ درصد از نیازهای انرژی خود را با واردات تامین می‌کند و در پایان سال ۲۰۲۲ که هزینه واردات در بحبوحه بحران انرژی و افزایش شدید قیمت واردات ال‌ان‌جی، سر به فلک کشید، دوباره به سراغ انرژی هسته‌ای رفت.
بر اساس گزارش اویل پرایس، حدود ۷۰ درصد از برق ژاپن در حال حاضر با استفاده از سوخت‌های فسیلی تولید می‌شود که با هدف این کشور برای صفر کردن آلایندگی دی اکسید کربن، مغایرت دارد.

http://sanatnews.ir/News/1/300846
Share

برچسب ها :  گاز , ژاپن
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است