سه شنبه 17 مهر 1403

شانزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران آغاز بکار کرد

شانزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران آغاز بکار کرد
  تاريخ:هفدهم مهر 1403 ساعت 13:50   |     کد : 300803   |     مشاهده: 12
به گزارش صنعت نیوز، شانزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در شهر نیم‌ور شهرستان محلات آغاز بکار کرد.
به گزارش صنعت نیوز، شانزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در شهر نیم‌ور شهرستان محلات آغاز بکار کرد.
محمد حلاجیان مدیر شانزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران، ۱۷ مهر در آئین افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران که در شهر نیم‌ور شهرستان محلات برگزار شد، اظهار کرد: در این دوره از نمایشگاه، میزبان ۵۵۰ شرکت و فعال معدنی از بیش از ۲۵ استان کشور در فضایی به مساحت ۱۲۰ هزار متر مربع هستیم.
وی با بیان اینکه نمایشگاه سنگ محلات بزرگترین نمایشگاه سنگ کشور و چهارمین نمایشگاه سنگ جهان است، افزود: بیش از ۴۰ هزار تن سنگ از سراسر ایران در این نمایشگاه عرضه شده است.
حلاجیان با بیان اینکه ایران از لحاظ تنوع سنگ در رتبه اول جهان و از لحاظ ذخایر معدنی در رتبه چهارم جهان است، گفت: در این نمایشگاه تجار بین‌المللی از کشورهای روسیه، پاکستان، بنگلادش، ترکیه، هند، چین و 10 کشور دیگر حضور دارند.
وی با بیان اینکه در نمایشگاه سال گذشته ۵۳۷ تاجر خارجی از ۳۷ کشور جهان حضور داشتند گفت: امسال به دلیل تبلیغات سوء دشمنان علیه کشور، نتوانستیم میزبان بسیاری از تجار بین‌المللی باشیم.
حلاجیان با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی با نگاه به انرژی‌های تجدیدپذیر در این دوره از نمایشگاه افزود: امسال از یک کمپین بین‌المللی در حوزه سنگ، با شعار «هر کوه، یک درخت» جهت احیای جنگل‌های هیرکانی رونمایی می‌کنیم.
وی با بیان اینکه بایستی تلاش کنیم نگاه مردم نسبت به معدنکاران و فعالان حوزه سنگ عوض شود تصریح کرد: ما در بحث ماشین آلات معدنی بسیار مشکل داریم و ناوگان ماشین آلات معدنی فرسوده کشور باید نوسازی شود.
مدیر نمایشگاه بین المللی سنگ ایران اضافه کرد: بزرگترین مشکل ما خودتحریمی است و در حوزه تعهدات ارزی بایستی به صادرکنندگان کمک شود.

http://sanatnews.ir/News/1/300803
Share

برچسب ها :  نمایشگاه , سنگ , سنگ ایران
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است