شنبه 14 مهر 1403

افزایش ۳۰۰ درصد معاینات غربالگری سرطان سینه در دستور کار قرار دارد

  تاريخ:چهاردهم مهر 1403 ساعت 13:28   |     کد : 300739   |     مشاهده: 15
رئیس پژوهشکده سرطان معتمد با اشاره به برنامه این مرکز برای افزایش ۳۰۰ درصدی معاینه بانوان در تهران بیان کرد: امسال بحث افزایش ظرفیت را به صورت جدی دنبال می کنیم و در یک مرکز مجهز در شمال تهران بحث معاینات را به صورت رایگان ادامه خواهیم داد.
به گزارش ایسنا، رامین صرامی فروشانی، رییس پژوهشکده سرطان معتمد امروز در نشست خبری ششمین پویش سرطان معتمد ضمن گرامیداشت یاد شهدا محور مقاومت اظهار کرد: سرطان همچنان یک واژه خوفناک برای بیمار و علی رغم پیشرفت های علمی هنوز مشکل جدی در حوزه سلامت است، سرطان پستان در بین بیماری ها یکی از مهمترین عوامل مرگ و میر زنان است که سهم ۳۰ درصد از بیماری زنان دارد و متاسفانه این بیماری شیب فزاینده دارد و گوی سبقت را از انواع سرطان را ربوده است.
وی افزود: این سرطان عمدتا زنان را هدف قرار داده و به دلیل نقش زنان در خانواده به عنوان مادر و همسر نیز اثرات فراوانی بر خانواده خواهد داشت.
صرامی‌فروشان ادامه داد: اگر این سرطان دیر تشخیص داده شود، درمان آن سختر است و اگر زود تشخیص داده شود به راحتی قابل درمان است و با پروتکل های درمانی و عوارض کمتر قابل درمان است.
رییس پژوهشکده سرطان معتمد افزود: برای همین است که نه در ایران و نه در خاورمیانه و نه در جهان بلکه یک ماه برای آگاهی بخشی در خصوص بیماری سرطان سینه تخصیص یافته که عمده آن مربوط به پیشگیری است
به گفته وی؛ پژوهشکده معتمد سرطان جهاددانشگاهی قطب سرطان پستان است، این پژوهشگاه در حوزه درمان، پیشگیری و درمان فعالیت دارد و سال گذشته ۲۰۰ هزار نفر به این پژوهشکده مراجعه کردند.
صرامی‌فروشان با بیان اینکه فعالیت پژوهشکده سرطان معتمد مانند مانند سایر بخش های جهاددانشگاهی پیوست فرهنگی دارد پویش سرطان معتمد از سال‌های گذشته آغاز شده و شامل کارهای فرهنگی ترویجی، در سطح شهر، بیلبورد، مترو ‌قابل نیز است و حتی در نقاط پرترد با ایجاد ایستگاه آموزشی نسبت به آموزش به منظور تشخیص سریع اقدام کرده است. معاینات و تشخیص رایگان در این مرکز پژوهشی صورت می گیرد که با توجه به ماهیت نیمه دولتی جهاد دانشگاهی اقوامی ارزشمند است.
وی بیان کرد: از سال های گذشته تمرکز ما در تهران بود که به دنبال گسترش آن هستیم، برای رسیدن به این منظور با استفاده از شبکه ملیپیشگیری از سرطان بانوان و ۴ واحد استانی بهره خواهیم برد. ما از ظرفیت جهاددانشگاهی که در همه شهرها پایگاه دارد از این ظرفیت بهره خواهیم برد و در حوزه فرهنگی و ترویجی و آموزشی استفاده خواهیم کرد.
صرامی فروشان با اشاره برنامه این مرکز برای افزایش ۳۰۰ درصدی معاینه بانوان در تهران بیان کرد: امسال بحث افزایش ظرفیت را به صورت جدی دنبال می کنیم و در یک مرکز مجهز در شمال تهران بحث مایعات را به صورت رایگان ادامه خواهیم داد.
به گفته وی، شهرداری یکی از مراکز مهم برای اقدامات آگاهی بخش و فرهنگی است که با کمک به تخصیص بیلبورد و مترو می توان کل تهران را پوشش دا و به افزایش آگاهی کمک کرد.
رییس پژوهشکده سرطان معتمد بیان کرد: پویش از چند روز دیگر آغاز خواهد شد و روز گذشته نیز در حماسه نماز جمعه بیش از هزار بسته آموزشی بین نمازگزاران توزیع شد که این اقدام شروع مبارک برای این پویش خواهد بود.

http://sanatnews.ir/News/1/300739
Share

برچسب ها :  سرطان , سرطان سینه
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است