دو شنبه 9 مهر 1403

کمبود ظرفیت‌ در حوزه درمان معتادین متجاهر نداریم

کمبود ظرفیت‌ در حوزه درمان معتادین متجاهر نداریم
  تاريخ:نهم مهر 1403 ساعت 11:46   |     کد : 300677   |     مشاهده: 20
به گزارش صنعت نیوز، وزیر کشور بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های گسترده وزارت آموزش و پرورش در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد و گفت: ظرفیت‌های خوبی برای حوزه درمان معتادین متجاهر ایجاد شده است و امروز کمبود ظرفیتی نداریم.
به گزارش صنعت نیوز، وزیر کشور بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های گسترده وزارت آموزش و پرورش در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد و گفت: ظرفیت‌های خوبی برای حوزه درمان معتادین متجاهر ایجاد شده است و امروز کمبود ظرفیتی نداریم.
اسکندر مومنی در نخستین نشست تخصصی معاونان، مشاوران و مدیران کل و دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌های سراسر کشور با اشاره به شهادت سید مقاومت سید حسن نصرالله گفت: قطعا شهادت سید مقاومت موجب تسریع در فروپاشی و نابودی رژیم غاصب صهیونیستی و از سوی دیگر موجب همبستگی جبهه‌های مقاومت خواهد شد.
وزیر کشور با اشاره به صحبت‌های کاظمی وزیر آموزش و پرورش و لزوم همکاری‌ میان وزارت کشور، ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: قطعا این موضوع از دغدغه‌های بزرگ همه کشور است که بارها مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته و بی‌تردید یکی از عرصه‌های مهم موضوع آسیب‌های اجتماعی که می‌تواند آموزش آن تاثیرات بسزایی داشته باشد آموزش و پرورش است؛ لذا همه باید کمک کنیم آموزش و پرورش به جایگاه واقعی خود برسد.
وی ادامه داد: فرصت بزرگی فراهم شده تا همکاری میان آموزش و پرورش، وزارت کشور و ستاد مبارزه با مواد مخدر، گام‌های بزرگی را در جهت حل این معضل فراهم کند. باید این سه دستگاه را یک ساختار ببینیم و از این زمینه به بهترین شکل استفاده کنیم. به همکارانم در ستاد مبارزه با مواد مخدر توصیه و تأکید می‌کنم که اگر در حوزه پیشگیری معطوف به تعامل هدفمند و با برنامه با آموزش و پرورش شویم می‌توانیم بگوییم که ۹۰ درصد اهداف‌مان در این حوزه را محقق کرده‌ایم و همین یک برنامه می‌تواند تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد.
وزیر کشور با اشاره به حضور ۱۶ میلیون دانش آموز در سراسر کشور تصریح کرد: این دانش‌آموزان به همراه والدین خود ظرفیت بسیار مهمی را شکل می‌دهد ظرفیتی که با برنامه و هدفمند می‌توان استفاده خوبی از آن کرد. با نگاه ویژه به جامعه دانش آموزان، اولیاء، معلمین و مسئولین آموزش و پرورش می‌توانیم دستاوردهای بزرگی را در حوزه آسیب‌های اجتماعی رقم بزنیم؛ لذا باید اولویت ما ظرفیت بزرگ وزارت آموزش و پرورش باشد.
مومنی به سامانه شاد نیز اشاره کرد و افزود: این سامانه با روزی ۱۰ میلیون بازدید کننده خود ظرفیت بزرگی است که باید مورد بهره‌برداری قرار گیرد. خوشبختانه ظرفیت‌های خوبی برای حوزه درمان معتادین متجاهر ایجاد شده است و امروز کمبود ظرفیتی نداریم؛ اما اگر درمان هدفمند نباشد معتادان از چرخه درمان خارج نمی‌شوند و معتادین جدید به آنها اضافه خواهند شد. به همین ترتیب هرچه ظرفیت ایجاد کنیم باز هم کم خواهد بود.
وی تاکید کرد: باید در مسیر درمان از روش‌ها و داروهای جدید بهره بگیریم باید نوع درمانی را مدنظر قرار دهیم که اعتماد به نفس لازم را ایجاد می‌کند؛ لذا باید موفق‌ترین شیوه‌های درمان احصا و مورد توجه قرار گیرد. باید بر روی موضوع درمان کار ویژه‌ای صورت گیرد.
وزیر کشور ادامه داد: در حوزه مقابله نیز باید همه ابعاد آن ادامه پیدا کند و در این حوزه نیز باید از تکنولوژی‌های روز بهره بگیریم. از سوی دیگر باید توجه ویژه‌ای به ظرفیت برنامه هفتم داشته باشیم برنامه‌ای که شروع کار آن با شروع کار دولت و مجلس شورای اسلامی همزمان شده و در این برنامه ظرفیت‌های خوبی پیش‌بینی شده که باید در حوزه برنامه و بودجه و سایر بخش‌ها تکالیف خود را نسبت به برنامه به دقت انجام دهیم.

http://sanatnews.ir/News/1/300677
Share

برچسب ها :  معتادان , وزیر کشور
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است