يک شنبه 1 مهر 1403

۷۵ درصد فرانسوی‌ها از ماکرون ناراضی‌اند

  تاريخ:اول مهر 1403 ساعت 15:00   |     کد : 300561   |     مشاهده: 11
بر اساس نظرسنجی آی‌فوپ، سه چهارم فرانسوی‌ها از رئیس جمهور امانوئل ماکرون ناامید هستند؛ این بدترین نمایش او در یک نظرسنجی عمومی از زمان اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه در سال ۲۰۱۸ است.
به گزارش ایسنا، براساس این نظرسنجی میزان مخالفت‌ها از ماکرون برای اولین بار از زمان اعتراضات جلیقه زردها در سال ۲۰۱۸ به ۷۵ درصد رسید.
نظرسنجی منتشر شده توسط روزنامه فرانسوی Journal du Dimanche در روز شنبه نشان داد از زمانی که معترضان در دسامبر ۲۰۱۸ به طاق پیروزی نمادین پاریس رنگ پاشیدند، محبوبیت ماکرون به ۲۵ درصد کاهش پیدا نکرده بود اما اکنون میزان مخالفت‌ها با او به ۷۵ درصد افزایش یافته است.
این نظرسنجی نشان داد که پاسخ دهندگان، معتقدند «خودبزرگ بینی ماکرون همه چیز را خراب کرده است» و با انحلال پارلمان و فراخوانی انتخابات زودهنگام که به شکست تبدیل شد، فرانسه را غیرقابل حکومت کرد.
بیش از نیمی از ۲۰۹۸ بزرگسال فرانسوی که در نظرسنجی ۱۱ تا ۲۰ سپتامبر مورد بررسی قرار گرفتند، گفتند که میشل بارنیه، انتخاب ماکرون برای نخست‌وزیری را تایید نمی‌کنند و می‌گویند رئیس‌جمهور به اراده مردمی که به تغییر رای داده‌اند بی‌اعتنایی کرده است.
هزاران نفر روز شنبه در خیابان‌های پاریس در اعتراض به نامزدی بارنیه به خیابان آمدند تا به سیاست‌های دولت امانوئل ماکرون و انتصاب میشل بارنیه به عنوان نخست‌وزیر جدید، اعتراض کنند.
نشریات فرانسوی هفته گذشته گزارش دادند طرح استیضاح ماکرون که توسط حزب چپ‌گرای «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» در اوایل ماه جاری میلادی درخواست شد، در پارلمان این کشور به جریان افتاده است.
ماکرون بعد از تجربه شکست غیرمنتظره‌ حزبش در انتخابات ماه ژوئن پارلمان اروپا و جهش آرای راستگرایان افراطی، احساس خطر کرده و تصمیم به قمار سیاسی با صدور فراخوان برای انتخابات زودهنگامی در ماه ژوئیه گرفت. در پی برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام فرانسه در ماه ژوئیه، ائتلاف چپ‌گرای جبهه مردمی جدید پیروز شده و ۱۸۲ کرسی از ۵۷۷ کرسی مجلس ملی فرانسه را به دست آورد. در این انتخابات ائتلاف متعلق به ماکرون موسوم به «باهم برای جمهوری» در جایگاه دوم قرار گرفته و ۱۶۸ کرسی در مجلس ملی به دست آورد.
حزب راست افراطی اجتماع ملی که با حزب راست میانه‌روی جمهوری‌خواه ائتلاف کرده بود هم در این انتخابات ۱۴۳ کرسی کسب کرد. به این ترتیب، در نتیجه این انتخابات هیچ یک از احزاب سیاسی سرشناس فرانسه نتوانستند اکثریتی را در پارلمان که با آن قادر به تشکیل دولت جدید باشند، به دست آورند.
ماکرون بعد از کسب نتایج نامطلوب در انتخابات و با وجود آن‌که چپ‌گرایان پیروز شدند، این احتمال را که جبهه مردمی جدید در تشکیل دولت مشارکت داشته باشد و همچنین کاندیدای پیشنهادی این ائتلاف چپ‌گرا برای نخست‌وزیری فرانسه یعنی «لوسی کاسته» را رد کرد و مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا برای بریگزیت را پس از هفته‌ها مذاکرات دشوار ائتلافی، به سمت رهبری کابینه فرانسه منصوب کرد.
بارنیه به طور گسترده به عنوان یک محافظه کار دیده می‌شود. او از محدود کردن مهاجرت به اتحادیه اروپا حمایت کرده است و حتی پیشنهاد تعلیق ورود ۳ تا ۵ ساله برای همه مهاجران، به استثنای پناهجویان و دانشجویان خارجی را داده است.

http://sanatnews.ir/News/1/300561
Share

برچسب ها :  فرانسه , ماکرون
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است