شنبه 31 شهريور 1403

درخواست خانه مطبوعات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

  تاريخ:سی و يکم شهريور 1403 ساعت 17:46   |     کد : 300537   |     مشاهده: 12
خانه مطبوعات و رسانه‌های ایران خواستار انتصاب معاون مطبوعاتی از جنس رسانه شد.
به گزارش ایسنا، هیأت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های ایران در نامه‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار انتصاب فردی کاملا رسانه‌ای و آشنا با این حرفه به‌عنوان معاون مطبوعاتی شد.
متن این‌ نامه خطاب به سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده به شرح زیر است:
«همچنان که مستحضرید، یکی از معاونت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که از حیث تنظیم رابطه حاکمیت با جامعه و کمک به رشد آگاهی‌های عمومی، نقشی موثر دارد، معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی است؛ معاونتی که می‌تواند در دولت وفاق ملی با گستردن چتری مهرآمیز بر سر رسانه‌ها، به بروز ظرفیت‌های حقیقی و مورد انتظار آنها در حوزه خبر، تحلیل و نقد و در نتیجه، بازگرداندن «مرجعیت رسانه‌ای» به درون کشور کمک کند.
پیشنهاد ما اعضای خانه مطبوعات کشور برای انتخاب و انتصاب معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی، صرفنظر از مصادیق، لحاظ شاخص‌های ذیل است تا فرد منتخب بتواند دست‌کم بخشی از اهداف یاد شده را تحقق بخشد:
۱. روزنامه‌نگار حرفه‌ای و دارای سابقه «مدیریت در رسانه» باشد، به این معنا که مشاغل رسانه‌ای را از سطح خبرنگار تا سردبیر و مدیر مسئول آزموده و حائز تجارب عینی و ملموس از چالش‌ها و مسائل گونه‌های رسانه‌ای باشد.
۲. در معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دارای سابقه «مدیریت بر رسانه» و عملکرد قابل قبول در تعامل با طیف‌های گوناگون رسانه‌ای (اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب) باشد.
۳. مدیران رسانه‌ای با اعلام رأی و دیدگاه خود در جریان انتخابات‌های صنفی یا به هر طریق دیگر بر عملکرد مدیریتی وی صحه گذاشته باشند.
۴. چهره‌ای غیر جناحی، صنفی و آشنا به موازین حقوقی باشد تا بتواند نقطه تعادل بین حقوق و حدود رسانه‌ها را رعایت و از افراط و تفریط در مقوله نظارت اجتناب کند.
۵. در نهادهای حاکمیتی بیرون از دولت مانند مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه، مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیأت نظارت بر مطبوعات سابقه عضویت و همکاری مدیریتی و در نتیجه، درکی صحیح از تعامل بین‌بخشی برای بهبود شرایط رسانه‌ها داشته باشد.
۶. ترجیحا جوان و از کارمندان رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد تا انتخاب او «انتخابی از درون» و موجب امیدواری و دلگرمی سایر همکاران جنابعالی در این وزارتخانه واقع شود.»

http://sanatnews.ir/News/1/300537
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است