شنبه 9 تير 1403

وظيفه بيمه ايران در ساختار جديد تنظيم بازار است

  تاريخ:بيست و نهم تير 1387 ساعت 16:12   |     کد : 2899   |     مشاهده: 315
به گزارش صنعت نیوز، وظيفه بيمه ايران در ساختار جديد صنعت بيمه، تنظيم بازار است و در اين شرايط بيمه ايران مكمل شركت‌هاي بيمه‌اي است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی صنعت نیوز، وظيفه بيمه ايران در ساختار جديد صنعت بيمه، تنظيم بازار است و در اين شرايط بيمه ايران مكمل شركت‌هاي بيمه‌اي است.

دكتر "فرشباف ماهريان" ـ رييس كل بيمه مركزي ايران ـ‌ در جمع مديران ستادي و استاني «بيمه ايران» از «گسترش افقي پوشش بيمه‌اي در سراسر كشور» و «تعميق بخشيدن به بيمه‌هاي كلان، به عنوان استراتژي جديد صنعت بيمه نام برد.

وی با بيان اينكه ميانگين ضريب نفوذ بيمه در دنيا 7.5 درصد است اين ميزان را در كشور ما 1.5 درصد خواند و اضافه كرد: با ابلاغ سياست‌هاي اصل 44 شرايطي فراهم شده تا صنعت بيمه رشد پيدا كند و در اين راستا به غير از بيمه ايران تمامي بيمه‌ها به بخش خصوصي واگذار خواهند شد.

فرشباف ماهريان با اشاره به برخي آمارهاي مربوط به بيمه در صنعت نفت، گاز و پتروشيمي گفت: براي رسيدن به وضعيت مطلوب در اين بخش بايد هر سال معادل 9 سال گذشته فعاليت داشت.

وي در بخش ديگري از سخنانش از «تعميق پوشش‌هاي بيمه‌اي» به عنوان يكي از سياست‌هاي اصلي صنعت بيمه نام برد و اضافه كرد كار در صنعت بيمه نبايد با ملاحظه كاري همراه باشد.

رييس كل بيمه مركزي با اعلام «تنظيم بازار» به عنوان هدف اصلي بيمه ايران از «مداخله در بازار براي ايجاد تعادل»، «ممانعت از ايجاد انحصار»، «مداخله در بازار براي حمايت از بيمه گران داخلي»، «ايجاد سرمايه‌گذاري‌هاي كلان» و ... به عنوان وظايف اين بيمه نام برد و گفت: بيمه ايران بايد ملي و جهاني فكر و منطقه‌اي عمل كند.

بر اساس اعلام روابط عمومي بيمه مركزي وي با بيان اينكه براساس وضعيت جديد هر استان يك شركت مستقل بيمه‌اي خواهد داشت، گفت: بيمه ايران به جاي تمركز بر برخي رشته‌ها بايد تنوع بيمه‌اي داشته باشد تا بتواند به بيمه‌اي كارآمد، بهره‌ور و فعال در حوزه تنظيم‌گري بازار بيمه كشور تبديل شود.

 

http://sanatnews.ir/News/1/2899
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است