جمعه 8 تير 1403

باز هم وقفه در فعالیت اسکله آمریکایی در غزه

باز هم وقفه در فعالیت اسکله آمریکایی در غزه
  تاريخ:چهارم تير 1403 ساعت 20:54   |     کد : 289320   |     مشاهده: 52
به گزارش صنعت نیوز، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا امروز (دوشنبه) اعلام کرد فعالیت اسکله موقت ایالات متحده در سواحل غزه باز هم متوقف خواهد شد.
به گزارش صنعت نیوز، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا امروز (دوشنبه) اعلام کرد فعالیت اسکله موقت ایالات متحده در سواحل غزه باز هم متوقف خواهد شد.
ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) امروز اعلام کرد عملیات اسکله موقت آمریکا در غزه برای تعمیر و نگهداری این اسکله متوقف می‌شود؛ اسکله‌ای که آمریکا آن را با هدف ادعایی افزایش و تسریع در تحویل کمک‌های بشردوستانه به غزه ساخته است.
در بیانیه سازمان تروریستی سنتکام آمده است: «بر اساس برنامه‌ریزی قبلی، عملیات اسکله برای انجام تعمیرات و فرایندهای نگهداری متوقف می‌شود.»
نیروی دریایی ایالات متحده یک بندر موقت در ساحل غزه ایجاد کرده تا ارسال کمک‌های بشردوستانه به فلسطینیان این باریکه تسهیل شود؛ بندری که ۳۲۰ میلیون دلار هزینه داشته؛ اما به اذعان غربی‌ها تا امروز تاثیر چندانی بر تحویل محموله‌های بشردوستانه به ساکنان غزه نداشته است.
علاوه بر ناکارآمدی این اسکله در دوران فعالیت خود، این طرح آمریکا بر اثر عوامل مختلف تا امروز بارها متوقف شده است. در اواسط ماه میلادی جاری اسکله آمریکایی به دلیل آب‌وهوای نامساعد آسیب دید و چهار کشتی آمریکایی بر اثر جریان آب در ساحل به گل نشستند.
پیش‌تر نیز پنتاگون اعلام کرد به دلیل نگرانی از شرایط نامساعد جوی، فعالیت اسکله را متوقف کرده و آن را به بنادر رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی منتقل خواهد کرد.
از سوی دیگر، ایالات متحده در حالی مدعی ماهیت بشردوستانه این اسکله موقت است، که در حمله اخیر رژیم صهیونیستی به اردوگاه النصیرات و آزادسازی چهار اسیر صهیونیست در غزه، صهیونیست‌ها از این اسکله استفاده کرده و بالگرد خود را در نزدیکی آن فرود آوردند.
«سیندی مک‌کین» مدیر برنامه جهانی غذا نیز چندی پیش گفت فعالیت این اسکله در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر استفاده نظامی رژیم صهیونیستی از آن، متوقف شده است. با این حال، پنتاگون این گزارش‌ها را تکذیب کرد و مدعی شد رژیم صهیونیستی در نزدیکی اسکله فعالیت‌هایی داشته، اما در این عملیات از این اسکله استفاده نشده است.
این در حالی است که رهبر انصارالله یمن نیز در این باره گفت: «کشتاری که دشمن در اردوگاه النصیرات انجام داد شامل ۲۵۰ حمله به حدود ۹۰ خانه بود و با مشارکت مستقیم آمریکا انجام شد. دشمن صهیونیستی با استفاده از اسکله شناور به اردوگاه النصیرات حمله زمینی کرد و استفاده از اسکله شناور در تجاوز صهیونیست‌ها به النصیرات نشان‌دهنده این واقعیت است که این اسکله یک پایگاه آمریکایی است.»

http://sanatnews.ir/News/1/289320
Share

برچسب ها :  غزه , اسکله , کشتیرانی , آمریکا
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است