چهارشنبه 6 تير 1403

وحشت همراه آوارگان در اردوگاه النصیرات در غزه

  تاريخ:بيست و نهم خرداد 1403 ساعت 14:23   |     کد : 289199   |     مشاهده: 43
پس از عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در اردوگاه النصیرات برای آزادی چهار اسیر صهیونیستی که منجر به شهادت دهها آواره فلسطینی شد، اکنون آوارگان غزه در چادرهای استان مرکزی به ویژه اردوگاه النصیرات در وحشت زندگی می‌کنند و هر لحظه منتظر عملیاتی دیگر از سوی اشغالگران هستند.
به گزارش ایسنا، خبرنگار وبگاه خبری ارم نیوز در نوار غزه می‌گوید بی‌میلی زیادی برای استفاده از چادرهای برپا شده در خیابان‌های النصیرات وجود دارد. چادرهایی که امنیت حداقلی را هم ندارند و ساکنانش هر لحظه نگران هستند سناریو عملیات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در اردوگاه النصیرات دوباره تکرار شود که در آن دهها تن از آوارگان ساکن این چادرها که نزدیک محل عملیات بودند، به شهادت رسیدند.
در جریان عملیات کماندوهای رژیم صهیونیستی در عمق اردوگاه النصیرات برای آزادی چهار اسیر صهیونیستی، نزدیک به ۲۵۰ فلسطینی شهید شدند که اغلب آنها داخل و کنار چادرهای خود نزدیک محل آزادسازی این اسیران بودند.
در همین زمینه، مسؤول کمیته مردمی در اردوگاه النصیرات گفت آوارگان این اردوگاه برای فرار از تکرار سناریوی آزادی اسیران صهیونیستی، در حال رفتن به پناهگاه‌های شهر یا اردوگاه‌های مستقر در شهر خان‌یونس هستند.
وی به ارم نیوز گفت پناهگاه‌ها در اردوگاه النصیرات پر از چادر آوارگان شده است و همین مساله بحران این پناهگاه‌ها و شلوغی در توزیع کمک‌های انسانی و امدادرسانی را تشدید می‌کند.
مسؤول کمیته مردمی در ادامه افزود حجم سنگین آوارگانی که به دلیل عملیات نظامی در رفح به اردوگاه النصیرات پناه آورده‌اند، فراتر از ظرفیت این اردوگاه است، زیرا مساحت و امکانات کمی دارد و تعداد آوارگان موجود در آن هم بیش از پنج برابر ظرفیت تخمین زده شده است.
از سوی دیگر، «محمد سرور» کارشناس حقوقی می‌گوید عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در اردوگاه النصیرات جنایت جنگی است زیرا منجر به شهادت ۲۵۰ فلسطینی در عرض نیم ساعت شد که اکثر آنها زن و کودک هستند.
وی افزود روند عملیات ارتش رژیم صهیونیستی به گونه‌ای بود که فرصت نداد نهادهای بین‌المللی و حتی نهادهای فلسطینی از آوارگان حفاظت کنند.
سرور گفت رژیم صهیونیستی خیلی به تلاش دائم برای ارتکاب وحشتناک‌ترین قتل عام‌ها، عملیات اعدام و نسل‌کشی علیه غیرنظامیان و زنان و کودکان فخر می‌فروشد و بدون اینکه از سوی جامعه جهانی یا هیچ نهادی پاسخگو شود.

http://sanatnews.ir/News/1/289199
Share

برچسب ها :  رژیم صهیونیستی , غزه
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است