چهارشنبه 6 تير 1403

سفر هیات نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی به آمریکا

  تاريخ:بيست و نهم خرداد 1403 ساعت 14:20   |     کد : 289196   |     مشاهده: 49
یک رسانه عبری از سفر هیاتی از مقامات سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی به واشنگتن در سایه تشدید تنش با حزب‌الله لبنان خبر داد.
به گزارش ایسنا، روزنامه صهیونیستی «معاریو» گزارش داد که «تزاخی هانگبی» رئیس شورای امنیت داخلی و «ران درمر» وزیر امور استراتژیک این رژیم امروز (سه‌شنبه) وارد واشنگتن شدند.
طبق گزارش این روزنامه، هانگبی و درمر قرار است که دیدارهایی را با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه و «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا در کاخ سفید انجام دهند.
این روزنامه در ادامه نوشت که این سفر در پی ناامیدی صهیونیست‌ها از سفر «آموس هوکشتاین» مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه و نگرانی از تشدید تنش در جبهه جنگ میان ارتش رژیم اشغالگر و حزب‌الله انجام شده است.
طبق این گزارش، همچنین قرار است که «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز طی روزهای آتی راهی آمریکا شود و چند نشست را در وزارت دفاع آمریکا برگزار کند.
این سفر پس از آن انجام شده است که «آموس هوکشتاین» مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا دوشنبه به منظور برگزاری نشست با مقامات ارشد رژیم صهیونیستی جهت پیشگیری از تشدید تنش‌ میان این رژیم و حزب‌الله لبنان به اراضی اشغالی سفر کرد. جبهه جنوب لبنان و شمال اراضی اشغالی فلسطین طی روزهای اخیر شاهد تشدید حملات بوده است.
روز دوشنبه شبکه العربیه گزارش داد که هوکشتاین با میانجیگری نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان با حزب‌الله مذاکرات غیر مستقیمی را انجام داده و ۲ طرف درباره دستیابی به توافق اولیه‌ای رایزنی کردند که آن هم با آتش‌بس در غزه مرتبط است و به تنش‌ها پایان می‌دهد.

http://sanatnews.ir/News/1/289196
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است