دو شنبه 4 تير 1403

ملونی: اسرائیل با جنگ غزه در تله حماس گرفتار شد

  تاريخ:بيست و هفتم خرداد 1403 ساعت 11:12   |     کد : 289154   |     مشاهده: 44
نخست وزیر ایتالیا گفت، رژیم صهیونیستی با دست زدن به جنگ علیه نوار غزه در تله حماس گرفتار شده است.
به گزارش ایسنا، «جورجیا ملونی»، نخست وزیر ایتالیا در یک کنفرانس مطبوعاتی در خاتمه اجلاس گروه ۷ که به میزبانی کشورش برگزار شد، گفت: اسرائیل با جنگ علیه غزه در تله‌ای که حماس کار گذاشت گرفتار شد.
این نخست وزیر ایتالیا همچنین گفت، اتحادیه اروپا در یک وام ۵۰ میلیارد دلاری برای اوکراین که توسط رهبران گروه ۷ مورد توافق قرار گرفت، مشارکت مستقیمی ندارد.
ملونی بیان کرد که از روز دوشنبه مذاکرات درباره منصوبان در سمت‌های ارشد اتحادیه اروپا را بر اساس پذیرش خواست مردم که در نتایج انتخابات هفته گذشته پارلمان اروپا بازتاب پیدا کرد، شروع می‌کند.
ملونی که خود یک راستگرای افراطی است یکی از معدود رهبران کشورهای بزرگ اروپایی است که در انتخابات پارلمان اروپا نتایج خوبی کسب کرد. او تصریح ساخت: «اگر از این انتخابات نتیجه بگیریم که همه چیز خوب است واقعیت را تحریف کرده‌ایم. شهروندان اروپا خواستار عملگرایی و رویکردی کمتر ایدئولوژیک هستند.»
روزنامه گاردین نوشت، ملونی می‌تواند تاثیری حیاتی بر انتصاب مجدد «اورزولا فون در لاین»، رئیس کنونی کمیسیون اروپا، برای یک دور دیگر در همین سمت داشته باشد اما همچنین از چشمداشت ایتالیا به سمت‌های ارشد این کمیسیون صحبت کرد.
نخست وزیر ایتالیا درباره جنگ غزه گفت: «به نظر می‌رسد اسرائیل به داخل یک تله افتاده است. تله‌ای از جانب حماس با این هدف که آن را منزوی سازد و به نظر می‌رسد که دارد کار می‌کند. ما به روی امنیت آن کار می‌کنیم.»
به نوشته گاردین ملونی معتقد است «اسرائیل باید طرح صلحی را که از سوی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به منظور رسیدن به آتش‌بس در غزه بر مبنای عقب‌نشینی کامل اسرائیلی‌ها از این باریکه ارائه شد»، بپذیرد.
نخست وزیر ایتالیا درباره وام ۵۰ میلیارد دلاری برای اوکراین از محل سودهای برآمده از ۲۳۰ میلیارد دلار دارایی مسدود شده دولت روسیه اظهار کرد قرار است آمریکا، کانادا،‌ بریتانیا و احتمالا ژاپن این وام را عرضه کنند و در حال حاضر کشورهای اتحادیه اروپا در آن دخیل نیستند.
مقام‌های آمریکایی توضیح دادند برخی کشورها به طور خاص ایالات متحده و کانادا قرار است در این وام مشارکت داشته باشند و تعدادی کشور نیز به بازپرداخت آن کمک کنند. به نوشته گاردین تعداد کشورهای بیشتری شامل بریتانیا به ارائه تضمین‌های بازپرداخت در صورتی که جریان درآمدی اوکراین برای این بازپرداخت کفایت نکند، می‌‍‌پردازند.
نخست وزیر ایتالیا ادعا کرد، تصور نمی‌کند دارایی‌های مسدود شده روسیه تا سال‌های زیادی به این کشور بازگردانده شوند.
او گفت: «از آنجا که این دارایی‌ها به دلیل تحریم‌ها مسدود شدند و تحریم‌ها با تهاجم علیه اوکراین مرتبط هستند فرضیه خارج شدن این دارایی‌ها از انسداد تنها در زمان فرآیند صلح به وقوع می‌پیوندد و فکر می‌کنم در چنین فرآیند صلحی این موضوع را که چه کسی باید هزینه بازسازی اوکراین را پرداخت کند، مطرح می‌سازد.»
او همچنین شروط صلح تعیین شده از سوی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه برای جنگ اوکراین را که روز جمعه اعلام شد رد کرده و مدعی شد که این شروط نه یک پیشنهاد صلح واقعی بلکه یک ابتکارعمل تبلیغاتی هستند.

http://sanatnews.ir/News/1/289154
Share

برچسب ها :  حماس , اسرائیل , ملونی
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است