چهارشنبه 6 تير 1403

احیا ۲۶۱ واحد صنعتی راکد در البرز

احیا ۲۶۱ واحد صنعتی راکد در البرز
  تاريخ:بيست و دوم خرداد 1403 ساعت 13:54   |     کد : 289071   |     مشاهده: 68
به گزارش صنعت نیوز، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت البرز گفت: در ۳۰ ماه فعالیت دولت سیزدهم ۲۶۱ واحد صنعتی در البرز احیا شده است.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت البرز گفت: در ۳۰ ماه فعالیت دولت سیزدهم ۲۶۱ واحد صنعتی در البرز احیا شده است.
محمد انصاری روز سه شنبه ۲۲ خرداد در حاشیه بهره برداری از چند مجتمع صنعتی در اشتهارد که با حضور وزیر صمت انجام شد؛ اظهار کرد: بعد از شهادت آیت الله رییسی طرح مهمی با عنوان شهید رییسی به عنوان زنگ صنعت در البرز اجرایی شده است.
وی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح هر روز شاهد بهره برداری از یک واحد صنعتی در استان هستیم و امروز هم با حضور وزیر صمت سه واحد صنعتی بزرگ در اشتهارد به بهره برداری رسید.
وی افزود: با افتتاح این سه واحد، بیش از ۴.۷ همت سرمایه گذاری محقق و به بهره برداری رسید.
وی اضافه کرد: با این افتتاح بیش از ۱۲۰۰ ظرفیت اشتغال به استان اضافه شد که قطعا نقش به سزایی در بهبود وضعیت اقتصاد خانوارهای البرزی خواهد داشت.
مدیرکل صمت البرز ابراز کرد: یکی از اولویت های دولت سیزدهم احیای واحدهای صنعتی راکد و نیمه راکد بود که البرز در این زمینه رتبه دار است.
انصاری اظهار کرد: در دولت سیزدهم در مقایسه با دولت قبل حدود ۳۲ درصد افزایش آمار احیای واحدهای صنعتی را داشته‌ایم.
وی توضیح داد: در ۳۰ ماه فعالیت دولت سیزدهم؛ ۲۶۱ واحد صنعتی در البرز احیا شده است.
وی اضافه کرد: با بازگشت این واحدها ظرفیت اشتغال ۳۷ هزار نفر احیا شده و با برنامه های متعدد درصدد جذب این منابع انسانی هستیم.
انصاری گفت: در مجموع ۴۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت اختصاص داده شده است.
مدیرکل صمت البرز در ادامه با اشاره به ظرفیت صادراتی البرز اظهار کرد: طبق آمار گمرک البرز سال گذشته ۳۷۵ میلیون دلار صادرات غیر نفتی داشته ایم ولی صادرات ما بر مبنای کارت‌های بازرگانی ۶۹۱ میلیون دلار و صادرات بر مبنای منشا تولید هم یک میلیارد و ۸۱ میلیون دلار بوده است.

http://sanatnews.ir/News/1/289071
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است