شنبه 14 مهر 1403

موزه برلين بازگشايي شد

  تاريخ:بيست و ششم مهر 1388 ساعت 12:37   |     کد : 28825   |     مشاهده: 985
به گزارش صنعت نیوز، پس از تحمل 60 سال ويراني، ساختمان مرمت شده موزه برلين روز گذشته بار ديگر فعاليت خود را از سر گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، پس از تحمل 60 سال ويراني، ساختمان مرمت شده موزه برلين روز گذشته بار ديگر فعاليت خود را از سر گرفت.

اين موزه که نيمي از بناي آن بر اثر بمباران‌هاي جنگ دوم جهاني از بين رفته بود، يکي از پنج ساختمان نئوکلاسيک جهان به شمار مي‌رود که در فهرست ميراث تحت حفاظت يونسکو به ثبت رسيده است.

اين موزه به منظور نمايش گنجينه‌هاي باستاني شاهان پروس و در فاصله سال‌هاي 1843 تا 1855 به دست فردريش آگوست اشتولر، يکي از بزرگترين معماران قرن نوزدهم آلمان ساخته شد.

ديويد چيپرفيلد، معمار بريتانيايي و مسئول مرمت اين بنا گفت: بازسازي موزه برلين که به جزيره موزه نئوکلاسيک مشهور است، پس از يک دهه فعاليت شبانه روزي و طاقت فرسا و با رعايت ساختار و شکل ظاهري ابتدايي آن به پايان رسيد. به گونه‌اي که ستون‌هاي سنگي آن هنوز ظاهر نم گرفته و سوخته خود را حفظ کرده اند.

کتابخانه گنجينه‌هاي باستاني و سالني مخصوص مصر باستان از جمله بخش‌هاي ديدني اين موزه به شمار مي‌رود.

به گفته مقامات اين موزه، با افتتاح موزه برلين بسياري از دارايي‌هاي آن همچون، نيم تنه 3360 ساله ملکه نفر تي تي، نيم تنه فرعون آمن امهت سوم، مجموعه‌اي از عتيقه‌هاي باستاني آلمان و اشيايي متعلق به دوره‌هاي پيش از تاريخ به اين مکان بازگردانده شدند.

 

http://sanatnews.ir/News/1/28825
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است