شنبه 14 مهر 1403

مصري‌ها، در جستجوي مقبره ملکه کلئوپاترا

  تاريخ:هفتم مهر 1388 ساعت 12:28   |     کد : 28099   |     مشاهده: 1107
به گزارش صنعت نیوز، شوراي عالي باستان شناسي مصر از آغاز فصل جديد کاوش‌هاي باستان‌شناسي خود در اواسط ماه اکتبر به منظور کشف مقبره ملکه کلئوپاترا خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، شوراي عالي باستان شناسي مصر از آغاز فصل جديد کاوش‌هاي باستان‌شناسي خود در اواسط ماه اکتبر به منظور کشف مقبره ملکه کلئوپاترا خبر داد.

زاهي هاواس، رئيس شوراي عالي باستان‌شناسي مصر در کنفرانسي خبري در مسکو گفت:‌ کشف مقبره ملکه کلئوپاترا،‌هفتمين فرعون سلسله بطلميوس مصر يکي از مهمترين پروژه‌هاي اکتشافي گروه‌هاي باستان‌شناسي است که از مدت‌ها پيش در منطقه تاپوسيرس ماگانا، در 50 کيلومتري اسکندريه قرار دارد.

وي که سرپرستي اين کاوش‌ها را برعهده دارد افزود: در تحقيقات گذشته باستان‌شناسان در اين منطقه مجسمه‌هايي از کلئوپاترا و معشوقه اش مارک آنتوني، به همراه سکه‌هايي با تصاوير اين ملکه و تعداد زيادي مقبره در نزديکي معبدي که به احتمال زياد محل دفن اين دو بوده، کشف شده اند.

هاواس خاطر نشان کرد: گورستان‌هايي که در اطراف اين معبد قرار دارند نشان از دفن خانواده‌هاي سلطنتي در اين اطراف مي‌دهند.

رئيس شوراي عالي باستان‌شناسي مصر با اشاره به آغاز کاوش‌ها در اواسط ماه اکتبر، گفت: برخلاف سال‌ها کاوش در مناطق مختلف اين کشور، تنها 30 درصد از گنجينه‌هاي باستاني مصر از خاک بيرون کشيده شده اند و نزديک به 70 درصد آنها زير ساختمان‌هاي شهرها مدفون مانده اند.

اين سازمان هدف بعدي خود را بازپس گرداندن مجسمه نفرتي تي از موزه برلين مي‌دانند که به گفته آنها يه صورت غير قانوني از مصر خارج شده بود.

http://sanatnews.ir/News/1/28099
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است