شنبه 14 مهر 1403

پتانسيل هاي بالقوه را بالفعل کنيم

  تاريخ:هفتم مهر 1388 ساعت 12:26   |     کد : 28098   |     مشاهده: 1129
به گزارش صنعت نیوز، دستيابي به اهدافي که براي توسعه گردشگري درکشور تبيين شده مستلزم اين است که ظرفيت هاي بالقوه موجود دراين رابطه را بالفعل کنيم.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، دستيابي به اهدافي که براي توسعه گردشگري درکشور تبيين شده مستلزم اين است که ظرفيت هاي بالقوه موجود دراين رابطه را بالفعل کنيم.

سرپرست معاونت گردشگري سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري درمراسم گراميداشت روز جهاني جهانگردي ضمن اشاره به اهميت توسعه اين صنعت و فعاليتهاي انجام شده دراين حوزه در دوره معاونت قبلي اظهار اميدواري کرد که با همکاري بخش خصوصي طبق روال گذشته فعاليتهاي مربوط ادامه پيدا کند.

حسين فاضلي تصريح کرد:لازم است دراين راه از نظرات متخصصان،کارشناسان و اهل فن که دغدغه توسعه گردشگري کشور را دارند براي تقويب ظرفيتهاي گردشگري کشور و رسيدن به توسعه پايدار درگردشگري گام برداريم.

وي بهره مندي ايران از ظرفيتهاي متنوع گردشگري درشاخه هاي فرهنگي،تاريخي و طبيعي را مصداق بارز شعار امسال سازمان جهاني جهانگردي (گردشگري جشن گوناگوني ها)عنوان کرد.

فاضلي با بيان اينکه نبايد انتظار داشته باشيم سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دسيت و گردشگري به تنهايي براي توسعه گردشگري و خارجي گام بردارد افزود:به لحاظ فرابخشي بودن مقوله گردشگري توسعه اين صنعت نيازمند هماهنگيهاي لازم ميان دستگاه هاي مختلف،مرتبط و ذيربط است.

وي اضافه کرد:لازم است از ظرفيتها و تخصص هاي اهل فن با اين رويکرد که سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري تنها برنامه ريز،سياستگذار و ناظر امور گردشگري است و امور اجرايي درحبطه بخش خصوصي است بهره برد.

معاون سرمايه گذاري سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري بيان داشت:براي دست يافتن به توسعه گردشگري بايد مسيبر را هموار کرده و با واگذاري امور اجرايي به بخش خصوصي کارها را پيش ببريم.

سرپرست معاونت گردشگري سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري به کاهش برنامه هاي اجرايي هفته گردشگري درسال جاري نسبت به سالهاي گذشته اشاره کرد و افزود:اين کاهش برنامه به دليل تقارن هفته گردشگري با تغييردرمعاونت گردشگري بوده است و همکاران سازمان دراين مدت کوتاه تمام تلاش خود را براي برگزاري هر چه بهتر برنامه هاي گردشگري دراين هفته به کار بستند و اميدواريم درسالهاي آتي اين خلل جبران شود.

http://sanatnews.ir/News/1/28098
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است